login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql_fetch_object error

Offline SilVeX - 19/04/2007 11:33
Avatar van SilVeXHTML beginner Ik heb een website gemaakt en die heb ik nu onder andere hosting gebracht, met een andere database. .
Ik heb de config aangepast en de database aangepast.
Wat kan er nog meer mis mee zijn?
Citaat:
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/ws/kguhoreca/www.kgu-horeca.nl/www/vacature.php on line 6

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 19/04/2007 11:44
Avatar van Thomas Moderator Je probeert een niet-bestaand resultaat op te halen.
Offline SilVeX - 20/04/2007 09:09
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik kom er nogsteeds niet uit wat ik nu fout doe, volgens mij heb ik niet de juiste config gegevens. .
Ik weet dat het de host, database naam en de gebruikersnaam zeker. Nu heb ik 2 wachtwoorden waar ik allebij niet zeker van weet of ze goed zijn. Bij de 1 zegt hij:
No database selected
En bij de andere gebeurt het volgende:
Als ik een php pagina open waarbij iets wordt opgevraagd uit de database dan wil hij die .php pagina opslaan. . .Maar hij opent hem niet.

Hoe kan ik erachter komen wat ik verkeerd doe?
Offline remcobers - 20/04/2007 09:31
Avatar van remcobers PHP expert ondersteund je host dan wel php?
Indien het je eigen server is. Heeft deze website wel php rechten?
Offline SilVeX - 20/04/2007 10:33
Avatar van SilVeX HTML beginner het is een betaalde hosting en ondersteunt php4 en als ik wil kan php5 aangezet worden
Offline Mad_Mike - 20/04/2007 10:41
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Met de php-ondersteuning is niets mis. Maar waarschijnlijk wel met je code. Het kan zijn dat de configuratie van deze servers anders is dan de servers waar je in eerste instantie je code wel werkend had.

Kan je anders (een veel van) je code laten zien? Wordt anders lastig helpen. De foutmelding betekend iig niet dat het aan je database gegevens ligt, maar in de code.
Offline Ibrahim - 20/04/2007 12:10
Avatar van Ibrahim PHP expert als php niet enabled zou zijn, dan kreeg hij die error dus niet, denk toch na mensen 

geef eens het stukje code dat je gebruikt (5 regels boven de mysql_fetch_object() en 5 regels eronder)
Offline SilVeX - 20/04/2007 15:00
  1. <?
  2. include('config.php');
  3.  
  4. echo "<DL>";
  5. $res = mysql_query("SELECT naam,omschrijving FROM vacatures");
  6. while ($obj = mysql_fetch_object($res)) {
  7. echo "<DT><strong>";
  8. echo $obj->naam." ";
  9. echo "</strong></DT><DD>";
  10. echo $obj->omschrijving."<br />";
  11. echo "</DD><BR />";
  12. }
  13. echo "</DL>";
  14. ?>

Dat is waar ik die error krijg
Offline Mad_Mike - 20/04/2007 15:01
Avatar van Mad_Mike PHP beginner $res = mysql_query("SELECT naam,omschrijving FROM vacatures");

vervangen door:

$res = mysql_query("SELECT naam,omschrijving FROM vacatures") or die(mysql_error());

Wellicht dat er met de query iets fout gaat
Offline Ibrahim - 20/04/2007 15:05
Avatar van Ibrahim PHP expert en gebruik eerder PHP.net: mysql_fetch_assoc, die is net iets sneller dan object 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.25s