ik heb een script dat de broncode en de pagina laat zien van het adres dat je opgeeft in de input. maar als het internetadress fout is krijg ik een warning, ik wil een functie die dat opvangt, heb al lopen pielen maar werkt niet, iemnd oplossin
dan heb ik nog een vraagje:
ik wil een echo of alert krijgen als de pagina die word ingetypt fouten bevat, heb al geprobeerd in het iframe onerror maar werkr niet, denk file op halen met file_get_contents() dan een error handler inbouwen in die code die hij ophaalde , dat in variable zetten en dan pas weergeven in iframe en textarea
ok weet ik dat ook weer van == en ===
en geeft niet als je tips geeft. fout lag aan mijn kant
Citaat:
dan heb ik nog een vraagje:
ik wil een echo of alert krijgen als de pagina die word ingetypt fouten bevat, heb al geprobeerd in het iframe onerror maar werkr niet, denk file op halen met file_get_contents() dan een error handler inbouwen in die code die hij ophaalde , dat in variable zetten en dan pas weergeven in iframe en textarea
1. onderdruk de foutmelding van PHP door het @-teken voor de functie te zetten.
2. controleer of de functie false heeft terug gegeven en toon indien nodig een propere foutboodschap.
proximus, dat is de oplossing voor die warnings, ja heb dat nu maar mijn vraag is hoe je als de site die opent in dat iframe een html of php fout bevat,hoe je een alert of echo laat zien van:
de pagina die u bekijkt bevat fouten
vb. http://www.jellewebtools.nl/test6.php
das gewoon het script.
nu typ je gewoon een site in het invoer vak.
dan opent hij die site in een iframe en de code daarvan in een <textarea></textarea>.
nu wil ik dat als die site word geopend en hij bevat fouten dat op mijn pagina komt : de site die u hebt opgegeven heeft fouten!
bv. dus je opent google, je ziet de broncode en de site in het iframe, als google nou fouten bevat dat mijn pagina dat aantoont
hopelijk nu wel duidelijk:p :p
alle fouten als bv. een html,javascript of php fout in zit
of is dat onmogelijk??
iemand?
mischien zo:
<html>
head enzo
<body onerrror="alert('fouten in de pagina die u hebt opgegeven.')">
<?
en hier een error handler
include($content);
?>
</body>
</html>
Dit is onmogelijk, want dan zou je een gigantisch script moeten hebben die controleert of het fouten bevat. Ik heb overigens wel een idee. Misschien vindt je het niks, maar dat is de enige mogelijkheid die ik kan bedenken. En ik weet niet of http://validator.w3.org het toe laat, maar je kan bij de meeste sites file_get_contents gebruiken om de broncode van die site op te halen. Dan maak je in php een script die dus met file_get_contents de broncode ophaal, de foutmeldingen met preg_match eruit filtert en zo kan je ervoor zorgen dat jij elke fout te zien krijgt (voor html en css dan).
ehhh... moet je toestemming krijgen van w3c om bij die site's file_get_contents te doen?? dat is mijn script namelijk.:| ,
hoe had je dat gedacht met preg_match dat worden wel heel veel preg_matches dan he of bedoel je wat anders?