Nieuw lid |
|
Hehe sorry van mijn vage uitleg. Wat ik moet maken is een deel van een registratieformulier. Het formulier zou er als volgt uit kunnen zien:
Een form met naam, wachtwoord, wachtwoord nogmaals, geslacht, geboortejaar, kennis van/ervaring met.
Hetgene wat ik probeer/graag wil is dat als een gebruiker alles heeft ingevuld, dat ik later dan voor elke input(die de gebruiker heeft ingevuld dus naam wachtwoord etc) functies kan gebruiken. Dus bijvoorbeeld de 2 wachtwoorden moeten met elkaar vergeleken worden. De naam mag niet leeg zijn etc. En hetgene wat verkeerd is moet pas weergegeven worden nadat de gebruiker op verwerk(submit) heeft geklikt.
Tot nu toe heb ik dit geprobeerd:
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
naam<input type="text" name="naam" ></input><br />
wachtwoord<input type="password" name="password1" ></input><br />
wachtwoord nogmaals<input type="password" name="password1Check" ></input><br />
geslacht <input type="radio" name="sex" value="male"> Male</input>
<input type="radio" name="sex" value="female"> Female</input>
<br />
<!-- datum hier nog -->
kennis van/ervaring met:
java: <input type="checkbox" name="Java" ></input>
php: <input type="checkbox" name="php" ></input>
c++: <input type="checkbox" name="c++" ></input>
dhtml: <input type="checkbox" name="dhmt" ></input>
xml: <input type="checkbox" name="xml" ></input>
<br />
<input type="submit" name="verwerk" value="verwerk" ></input>
</form>
<?php
$returnString = '';
if (isset($_POST["naam"]) && $_POST["naam"]!="") {
$returnString = $returnString . 'naam: ' . $_POST["naam"];
}
else {
$returnString = $returnString . "Uw naam mag niet leeg zijn";
}
?>
<form action=" <?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> naam<input type="text" name="naam" ></input><br /> wachtwoord<input type="password" name="password1" ></input><br /> wachtwoord nogmaals<input type="password" name="password1Check" ></input><br /> geslacht <input type="radio" name="sex" value="male"> Male</input> <input type="radio" name="sex" value="female"> Female</input> <br /> <!-- datum hier nog --> kennis van/ervaring met: java: <input type="checkbox" name="Java" ></input> php: <input type="checkbox" name="php" ></input> c++: <input type="checkbox" name="c++" ></input> dhtml: <input type="checkbox" name="dhmt" ></input> xml: <input type="checkbox" name="xml" ></input> <br /> <input type="submit" name="verwerk" value="verwerk" ></input> </form> <?php $returnString = ''; if (isset($_POST["naam"]) && $_POST["naam"]!="") { $returnString = $returnString . 'naam: ' . $_POST["naam"]; } else { $returnString = $returnString . "Uw naam mag niet leeg zijn"; } ?>
Nu wordt er gelijk al op de pagina Uw naam mag niet leeg zijn weergegeven. Dit klopt dus niet, dit moet pas weergegeven worden nadat de gebruiker op verwerk heeft geklikt.
Als het nog niet duidelijk is zeg het dan.
|