login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Header location?

Offline superlol - 16/04/2007 22:16
Avatar van superlolPHP interesse Hey

Ik heb nu een bestand(open.php) deze geeft no cache headers mee leest het te openen bestand met readfile().
Dit werkt bij een enkele request goed, maar als er honderden komen, dan wordt de server overbelast(de bestanden zijn meestal tussen de 5-10 MB).
Als ik header location gebruik, dan werkt het gewoon goed, maar bij deze kan ik geen no cache headers meegeven, dus wordt het bestand opgeslagen in de cache, en dit wil ik voorkomen(url van het bestand mag niet achterhaald worden).
Nu wil ik graag weten hoe ik dit kan oplossen, dat de server niet word overbelast, en dat de bestanden niet opgeslagen worden in de cache.
Ik dacht zelf misschien met een htaccess(maar ik weet niet wat ik erin moet zetten)?

Bvd!

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 16/04/2007 22:49
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Misschien gebruik van AJAX , door de bestanden in te laden. Sowieso, is de uitleg een beetje vaag .. ?
Offline superlol - 16/04/2007 22:58
Avatar van superlol PHP interesse Nee gaat moeilijk.

Ik heb een flash player, deze speelt muziek af.
Nu wil ik dat de link van de mp3 niet achterhaald kan worden, dit kan via no cache headers en readfile, maar dan heb je de kans dat server overbelast word, daarom zoek ik een andere oplossing.
Offline vinTage - 16/04/2007 23:02
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je flash player een nummer afspeelt kan je dat altijd in je cache terugvinden, flash is client side, dus zit dan toch ook automatisch in je browsers cache, of ben ik mis hier ?
Offline Stijn - 16/04/2007 23:04
Avatar van Stijn PHP expert @vinTage: inderdaad en dat is zijn probleem.

Hij wil dus een .mp3 afspelen zonder dat de bezoeker de bron (source) van de .mp3 kan terugvinden.
Offline vinTage - 16/04/2007 23:06
Avatar van vinTage Nieuw lid Ja, zover was ik mee, maar ik wist niet dat je dat kon omzeilen met headers....ik heb met een desbetreffende oplossing al een behoorlijk voor lul gestaan, maar als dit WEL blijkt te werken, dan bied het toch nog een kansje om mezelf "schoon" te lullen, en minder voor lul te staan 

(zelfs na het kraken van mn swf zou je dan niet achter de url moeten kunnen komen)
Offline Ibrahim - 16/04/2007 23:23
Avatar van Ibrahim PHP expert ik dacht dat je tekst zo kon coderen dat het er niet uitzag in de source maar op de browser kon je het normaal lezen, zou je eens moeten proberen ;)
Offline superlol - 16/04/2007 23:31
Avatar van superlol PHP interesse Waar kan ik dat dan doen siliecom?
Offline vinTage - 16/04/2007 23:32 (laatste wijziging 16/04/2007 23:33)
Avatar van vinTage Nieuw lid Toch niet zo'n ding wat alles omzet naar ASCII (of hoe noemt het alweer ? )

edit:
http://www.hype...mbler.html
Offline Gerard - 16/04/2007 23:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker ASCII is juist de tekens die je nu ook leest. PHP bestanden zijn ASCII. Wat daar tegenover hangt is Binary waarbij, als je het opent met notepad, alles eruit ziet met hele gekke tekentjes.

Maar het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat je de swf kan exporten/encrypten op een aparte manier en de swf plugin in de browser deze dan gewoon kan lezen. Een beetje zoals Zend Optimizer de bestanden kan lezen die beveiligd zijn met Zend Guard.
Offline vinTage - 16/04/2007 23:37 (laatste wijziging 16/04/2007 23:38)
Citaat:
Maar het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat je de swf kan exporten/encrypten op een aparte manier en de swf plugin in de browser deze dan gewoon kan lezen.

En DAT wist ik nou te omzeilen, dus ik dacht "HA...SAFE..." mooi niet dus (cache).
Daarom ben ik ook wel geintreseerd in die nocache dinges 

edit: oh verkeerd gelzezen, never mind, ik dacht dat je het over swf kraken had 
Offline superlol - 16/04/2007 23:46
Avatar van superlol PHP interesse Een html-scrambler ?:P
Ik heb t over php ? 
Offline vinTage - 16/04/2007 23:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Zoas proximus al aangaf was dat juist niet hetgeen wat ik dacht dat het was....
Offline superlol - 17/04/2007 15:36 (laatste wijziging 18/04/2007 15:49)
Avatar van superlol PHP interesse Is het niet mogelijk om dit te doen met htaccess??
Offline ikkedikke - 18/04/2007 18:09
Avatar van ikkedikke PHP expert probeer het volgende:
<Files ~ "^bestandsnaam\.php$">
ErrorDocument 200 /mp3.php
</files>
Offline superlol - 18/04/2007 18:39 (laatste wijziging 18/04/2007 22:55)
Avatar van superlol PHP interesse Wat doet dit precies?
En welk bestand moet er ingevuld worden bij bestandsnaam? Het bestand waarmee ik de mp3 aanroep?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s