login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Array weergeven. (Opgelost)

Offline JBke - 16/04/2007 21:02
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Weet er per toeval iemand een eenvoudige functie om een array mooi weer te geven, dat ook voor meerdimensionale arrays werkt liefst.

Nu krijg ik het volgende:

Array ( [application] => Array ( [atom+xml] => atom [illustrator] => ai [octet-stream] => Array ( [0] => a [1] => aec [2] => arj [3] => bin [4] => class [5] => exe [6] => dbf [7] => dll [8] => dmg [9] => dms [10] => lha [11] => lza [12] => lzx ) [mac-compactpro] => cpt [postscript] => ai [vnd.corel-draw] => cdr [x-abiword] => Array ( [0] => abw [1] => abw.CRASHED [2] => abw.gz ) [x-aim] => aim [x-applix-spreadsheet] => as [x-applix-word] => aw [x-archive] => a [x-arj] => arj [x-asp] => asp [x-authorware-bin] => aab [x-authorware-map] => aam [x-authorware-seg] => aas [x-bcpio] => bcpio [x-blender] => Array ( [0] => BLEND [1] => blend [2]

en dat is slechts een stukje output van de array,

ik zie vaak volgende weergave:

Array
(
[0] => 1
[1] => 2
[2] => 3
[3] => 4
[4] => 5
)
Array
(
)
Array
(
[5] => 6
)
Array
(
[0] => 6
[1] => 7
)

Da is overzichtelijker,

ik vind er geen voor anders zal ik er zelf eentje moeten maken maar weinig tijd daarvoor.

Grtz en alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/04/2007 21:06
Avatar van vinTage Nieuw lid <pre><?php print_r($array); ?></pre>

of bedoel je dat niet ?
Offline delta_004 - 16/04/2007 21:07
Avatar van delta_004 Onbekend Met <pre> krijg je met mooi ingespronge rijtjes zoals jij wilt!
Offline JBke - 16/04/2007 21:10
Avatar van JBke PHP gevorderde Thx, eigenlijk stom van me maar thx.

Grtz.
Offline Ultimatum - 16/04/2007 22:14
Avatar van Ultimatum PHP expert bij mij werkt echo '<pre>'. print_r($array) .'</pre>'; niet goed want ik krijg neit zo'n mooie lijst . Maar als je die punten door komma's vervangt krijg ik het wel mooi 
Offline Gerard - 16/04/2007 22:30
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik gebruik altijd:
  1. <?php
  2. echo '<pre>', var_dump($array), '</pre>';
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.398s