Ik heb laatst een script gemaakt van een reactiecounter ik had deze gemaakt: http://www.plaatscode.be/5047/ <-- dat is de url!
Maar nu staat er als ik de pagina open dit:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/timdancema/domains/dancelife.org/public_html/home/nl/site/contentinhoud/home.php3 on line 225,weet je het probleem al zeg dan wat ik fout heb gedaan =D
14 antwoorden
Gesponsorde links
Ibrahim - 14/04/2007 17:31 (laatste wijziging 14/04/2007 17:32)
PHP expert
je bent een accolade (of meer) vergeten neer te zetten
edit:
je script is om te huilen lees de php manual nog maar eens een keer
Wauw.. wat een raar script.. En aan de topic titel te zien nog nutteloos ook. "Reactiecounter", als ik het goed begrijp, wil dit zeggen dat dit de reacties (toegevoegd door bezoekers neem ik aan) van iets telt. Behalve als je geen database gebruikt (wat op zich al niet slim zou zijn) is dit echt een nutteloos script. Met welgetelt 4 regels kan je het aantal reacties tellen (neen, dit is geen telfout, aangezien het echoën van de reacties niet echt tot het tellen behoort):
als ik het goed begrijp, wil dit zeggen dat dit de reacties (toegevoegd door bezoekers neem ik aan) van iets telt.
Het kan ook zijn (aan zijn status te zien) dat hij een teller probeert te maken.
Citaat:
Behalve als je geen database gebruikt (wat op zich al niet slim zou zijn) is dit echt een nutteloos script.
Inderdaad wie gebruikt er nu files. XML totaal overbodig... Je uitspraak slaat nergens op. Databases is een andere manier van data opslaan. (waar worden records opgeslaan? Ik vermoed in files.. wat jij mysql?
mysql: "ik denk het ook".).
Inderdaad wie gebruikt er nu files. XML totaal overbodig... Je uitspraak slaat nergens op. Databases is een andere manier van data opslaan. (waar worden records opgeslaan? Ik vermoed in files.. wat jij mysql?
mysql: "ik denk het ook".).
@Roelandg: volgens phpfreak is het niet gebruiken van een database geen slimme zet. Alle data die je toevoegt in een tabel van een database is slechts die data toevoegen aan een bestand. Mysql slaat deze op in C:\mysql\data\. Deze kan gelezen worden door mysql clients. (Denk maar aan access, je hebt toch ook een .mdb file als je een access database maakt.)
Ik breek zijn uitspraak af, want die klopt niet. Het klopt wel dat je data veiliger is.
@delta als je toch aan het verbeteren bent , verbeter dan ook even in punt 1 dat je vars ook buiten quotes moet houden.
@hierboven, nee het is niet verplicht om met mysql te werken maar het is wel een stuk fijner/sneller en het ligt er ook aan of je een database tot je beschikking hebt. Maar als je met files kan werken zijn ze net zo effectief als mysql het is alleen een stuk moeilijker...
edit, fijn dat hij zijn zin heeft geëdit en mijn 2de stuk van mijn reactie nergens meer op slaat..
@Roelandg: volgens phpfreak is het niet gebruiken van een database geen slimme zet. Alle data die je toevoegt in een tabel van een database is slechts die data toevoegen aan een bestand. Mysql slaat deze op in C: mysqldata. Deze kan gelezen worden door mysql clients. (Denk maar aan access, je hebt toch ook een .mdb file als je een access database maakt.)
Ik breek zijn uitspraak af, want die klopt niet. Het klopt wel dat je data veiliger is.
Ja dit slaat de data op in een file, maar als je alles gelezen had wat ik gezegt had, dan kon je zien dat ik begrepen had dat het reacties telde, en geef toe, als je reacties gaat opslaan in een file, en dan gaat tellen ofzo (weet niet egt de bedoeling), zijn we slecht bezig (=> lees het kan beter, als beginneling experimenteert iedereen, dus vat dit niet slech op!)