login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Reactiecounter

Offline timophp - 14/04/2007 17:27
Avatar van timophpNieuw lid Ik heb laatst een script gemaakt van een reactiecounter ik had deze gemaakt:
http://www.plaatscode.be/5047/ <-- dat is de url!
Maar nu staat er als ik de pagina open dit:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/timdancema/domains/dancelife.org/public_html/home/nl/site/contentinhoud/home.php3 on line 225,weet je het probleem al zeg dan wat ik fout heb gedaan =D

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 14/04/2007 17:31 (laatste wijziging 14/04/2007 17:32)
Avatar van Ibrahim PHP expert je bent een accolade (of meer) vergeten neer te zetten

edit:

je script is om te huilen lees de php manual nog maar eens een keer
Offline kickasgamer - 14/04/2007 17:35 (laatste wijziging 14/04/2007 17:36)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde iets netter scripten zou helpen om je probleem zelf te vinden ;)

was mijn fout vroeger ook ;)

EDIT: de while op regel 10 wordt niet afgesloten en de if op regel 17 ook niet ;)
Offline delta_004 - 14/04/2007 17:36 (laatste wijziging 14/04/2007 17:40)
Avatar van delta_004 Onbekend Aantal coments: (Komt eraan)
1:
  1. if ($max) {} else { $max="$limits"; }

Hier wil je negatief (Else) je hebt niks tusse de eerste haakjes dus kun je ook kijken of $max negatiefis.
  1. if (!$max) { $max="$limits"; }

2: Getallen buiten "
  1. $count = "0";

1. $count = 0;

3: Gebruik inspringen
  1. <?
  2. $config = "config.php";
  3. include $config;
  4.  
  5. $limits = $limit-1;
  6. if (!$max) { $max=$limits; }
  7. if (!$min) { $min="0"; }
  8. $teller = file ("http://dancelife.org/home/nl/site/commentsystem/leaves.php");
  9. $count = "0";
  10. while (list ($key, $val) = each ($teller)) {
  11. if ($key >= $min && $key <= $max) {
  12. $count++;
  13. }
  14. echo "<center>";
  15. if ($show_total == "1") {
  16. if ($count == "0") {
  17. echo "<center><i>0</i>";
  18. } elseif ($count == "1") {
  19. echo "<center><i>1</i>";
  20. } elseif ($count >= "2") {
  21. echo "<i>".$count."</i>";
  22. }
  23. }
  24. }
  25. ?>

PS: Je bent de } vergeten bij een IF en bij de while
Offline Ibrahim - 14/04/2007 20:16
Avatar van Ibrahim PHP expert ik heb je andere topic verwijderd, deze topic is een prima plek voor je 2e vraag, daarvoor hoef je geen nieuwe topic aan te maken
Offline SomaQan - 14/04/2007 23:48
Avatar van SomaQan PHP beginner Waarom doe je niet gewoon makelijk met UPDATE +1
Offline phpfreak - 15/04/2007 00:52 (laatste wijziging 15/04/2007 01:07)
Avatar van phpfreak PHP beginner Wauw.. wat een raar script.. En aan de topic titel te zien nog nutteloos ook. "Reactiecounter", als ik het goed begrijp, wil dit zeggen dat dit de reacties (toegevoegd door bezoekers neem ik aan) van iets telt. Behalve als je geen database gebruikt (wat op zich al niet slim zou zijn) is dit echt een nutteloos script. Met welgetelt 4 regels kan je het aantal reacties tellen (neen, dit is geen telfout, aangezien het echoën van de reacties niet echt tot het tellen behoort):
  1. <?
  2. mysql_connect("host","username","password");
  3. mysql_select_db("db_naam");
  4. $query = mysql_query("SELECT * FROM reacties WHERE topicid='".$id."'");
  5. $reacties = mysql_num_rows($query);
  6. echo "reacties: ".$reacties;
  7. ?>

Hopelijk brengt dit je iets bij, over ofwel het gebruik van databases, ofwel het gebruik van bestaande functies voor het tellen van reacties.

EDIT:
Heb de fouten uit je script gehaalt, het is toch de bedoeling dat we leren uit onze fouten, niet?
Klik hier
Groeten Bart
Offline Roelandg - 15/04/2007 01:09 (laatste wijziging 15/04/2007 01:10)
Avatar van Roelandg Nieuw lid Nog een fout, de center afsluiten ben je een / vergeten..
Offline Stijn - 15/04/2007 01:11
Citaat:
als ik het goed begrijp, wil dit zeggen dat dit de reacties (toegevoegd door bezoekers neem ik aan) van iets telt.
Het kan ook zijn (aan zijn status te zien) dat hij een teller probeert te maken.

Citaat:
Behalve als je geen database gebruikt (wat op zich al niet slim zou zijn) is dit echt een nutteloos script.
Inderdaad wie gebruikt er nu files. XML totaal overbodig... Je uitspraak slaat nergens op. Databases is een andere manier van data opslaan. (waar worden records opgeslaan? Ik vermoed in files.. wat jij mysql?
mysql: "ik denk het ook".).
Offline Roelandg - 15/04/2007 01:12
Citaat:
Inderdaad wie gebruikt er nu files. XML totaal overbodig... Je uitspraak slaat nergens op. Databases is een andere manier van data opslaan. (waar worden records opgeslaan? Ik vermoed in files.. wat jij mysql?
mysql: "ik denk het ook".).

Ik begrijp deze zin niet..
Offline Stijn - 15/04/2007 02:11
Avatar van Stijn PHP expert @Roelandg: volgens phpfreak is het niet gebruiken van een database geen slimme zet. Alle data die je toevoegt in een tabel van een database is slechts die data toevoegen aan een bestand. Mysql slaat deze op in C:\mysql\data\. Deze kan gelezen worden door mysql clients. (Denk maar aan access, je hebt toch ook een .mdb file als je een access database maakt.)
Ik breek zijn uitspraak af, want die klopt niet. Het klopt wel dat je data veiliger is.
Offline timophp - 15/04/2007 10:32 (laatste wijziging 15/04/2007 10:41)
Avatar van timophp Nieuw lid Ik heb nu dit:
http://www.plaatscode.be/5065/ <-- Dat!
Maar hij telt niks:
screenshot hier;
http://www.danc...ome.php3:s
Offline Ultimatum - 15/04/2007 10:42 (laatste wijziging 15/04/2007 10:44)
Avatar van Ultimatum PHP expert @delta als je toch aan het verbeteren bent , verbeter dan ook even in punt 1 dat je vars ook buiten quotes moet houden.

@hierboven, nee het is niet verplicht om met mysql te werken maar het is wel een stuk fijner/sneller en het ligt er ook aan of je een database tot je beschikking hebt. Maar als je met files kan werken zijn ze net zo effectief als mysql het is alleen een stuk moeilijker...

edit, fijn dat hij zijn zin heeft geëdit en mijn 2de stuk van mijn reactie nergens meer op slaat..
Offline phpfreak - 15/04/2007 13:15
Avatar van phpfreak PHP beginner
Citaat:
@Roelandg: volgens phpfreak is het niet gebruiken van een database geen slimme zet. Alle data die je toevoegt in een tabel van een database is slechts die data toevoegen aan een bestand. Mysql slaat deze op in C: mysqldata. Deze kan gelezen worden door mysql clients. (Denk maar aan access, je hebt toch ook een .mdb file als je een access database maakt.)
Ik breek zijn uitspraak af, want die klopt niet. Het klopt wel dat je data veiliger is.

Ja dit slaat de data op in een file, maar als je alles gelezen had wat ik gezegt had, dan kon je zien dat ik begrepen had dat het reacties telde, en geef toe, als je reacties gaat opslaan in een file, en dan gaat tellen ofzo (weet niet egt de bedoeling), zijn we slecht bezig (=> lees het kan beter, als beginneling experimenteert iedereen, dus vat dit niet slech op!)
Offline timophp - 15/04/2007 13:30
Avatar van timophp Nieuw lid Maar hij telt niks,wie kan me dan helpen;P?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s