Ik heb een probleem met gd. Ik heb een image en daar zet ik een tekst op. Nu haal ik eerst de breedte en hoogte op dmv imagesx en imagesy. Maar als ik nu in image string $x (x = imagesx()) - 100, maar hij komt tegen de rand aan terwijl hij dus 100 pixels van de rechterrand moet komen, met y lukt het wel..
Ik heb hier een klein stukje van de rechter onderhoek. En daaronder staat de code die ik gebruik:
het is de start positie die je bepaald dus je moet er de breette van je tekst ook nog aftrekken
zal eerder $x - 300 of zo zijn.
$x en $y zijn de eindposities van je image dus $y - 100 is correct, $x - 100 is te weinig, als je tekst bvb 150 is dan doe je $x - 250 als het 100 van de kant moet blijven.
Zo klopt het idd wel, maar is er een mogelijk heid om te kijken hoe groot de text in pixels oid in? Kan ik dan die breedte + 100 doen en dat dan van de breedte afhalen?
ja dat kan je, weet enkel niet hoe je de breedte van de tekst kan berekenen. En dat is wel handig indien je verschillende teksten wil zetten op verschillende fotos, zal eens een keertje zoeken.
Gebruik je steeds dezelde pixel grootte voor je tekst??
misschien leuk er een nieuwe post van te maken? Zou het ook wel eens van een ander willen weten.
ziet er correct uit. Gewoon ff testen zou ik zeggen.
al moet je wel eerst je tekst in een string zetten denk ik weet niet of het zo werkt omdat je "Hello World" eigenlijk pas in dezelfde regel achteraan toekend aan $tekst.