Ik heb een bewerkscript waarin een plaatje geupload moet kunnen worden, maar als er al een plaatje is, dan moet deze uiteraard eerst verwijderd worden en dan kan het nieuwe plaatje geupload worden.
Alleen blijft hierbij het oude plaatje doodleuk staan, wordt niet verwijderd e.d.
oh ja, het was helaas niet mijn idee om de namen van de instrumenten te gebruiken als naam van het plaatje, ik had liever de id's gebruikt oid, want nu moet je eerst de oude naam ophalen van het instrument om het oude plaatje te kunnen verwijderen, want als de naam ook gewijzigd is, dan weet je niet hoe het oude plaatje heette.
heb ik eigenlijk nog niet eens geprobeerd Vintage, maar probleem is wel dat als de naam veranderd, ook de naam van het plaatje moet veranderen .
Dus dan zou het oude plaatje alsnog verwijderd moeten worden.
EDIT: zojuist geprobeerd, maar plaatje wordt niet vervangen als ik er een met dezelfde naam upload.
Ben je zeker dat de naam van het plaatje in de database zonder extentie is want anders probeert hij naam.jpg.jpg te verwijderen en dat gaat niet lukken. Ook moet je nog de nieuwe naam in de database schrijven. (Niet dat het hieraan kan liegen, maar moet wel)
de naam in de database is zonder .jpg, want anders zou de naam van het instrument (de kop) ook met .jpg weergegeven worden, dat zou natuurlijk niet staan.
@superlol, ik gebruik FF, en die slaat zoieso al minder op in z'n cache volgens mij, maar ik heb nog even crtl+f5 gedaan, maar het plaatje blijft hetzelfde.
EDIT2: ja, $naam heeft een waarde, want zodra ik de naam verander wordt deze wijziging wel weggeschreven naar de database.
Probeer is alleen :
unlink('instr_plaatjes/'.$row3['inst_rument'].'.jpg');
en zet voor die copy(); 2 slashes, en moet je even kijken of het bestand wel verwijderd wordt?
Als dit niet gebeurt, moet je precies alles in je db nakijken , geen spelfouten ofzo
ik heb nu het copy stukje als comment gezet, en alleen unlink laten uitvoeren, maar ook hier weer het resultaat dat het plaatje blijft staan, heb nog gekeken met ftp.
toen in de db gekeken, en daar stond de naam gewoon zonder extensie oid, het is precies de bestandsnaam.
ik heb ook nog gekeken naar .jpg en .JPG, dat wil ook nog wel eens verschil maken, maar het was een extensie met kleine letters, dus dat maakt blijkbaar ook niet uit.
het uploaden gaat wel goed, tenminste, als er nog niets staat, en daar gebruik ik hetzelfde script voor, maar dan zonder unlink.