login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bestand toegang

Offline superlol - 09/04/2007 00:51
Avatar van superlolPHP interesse Hey

Ik wil een scriptje maken dat alleen een bepaald bestand ( mp3player.swf ) toegang heeft tot een ander bestand (open.php), dit bestand stuurt mp3 headers mee, en wordt dus een mp3 bestand. Dus ik dacht zelf aan een script bovenin open.php die controleert of het wordt opgevraagd door mp3player.swf of niet, als dit niet het geval is, dat hij dan bijvoorbeeld wordt doorgelinkt naar google.nl. Of misschien een .htaccess bestand in de map waar open.php staat, die ervoor zorgt dat alleen mp3player.swf toegang heeft tot bestanden in die map(zoiets als anti-hotlink).

Weet iemand of het zo kan hoe ik dacht, en als dit zo is, hoe kan het dan, met welk script?
En als ik niet gelijk heb, hoe kan het dan wel?

bvd!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 09/04/2007 03:34
Avatar van Wim Crew algemeen bestand1 eigenaar (owner) maken van bestand2, en bestand2 chmod 700 geven lijkt me een deftige oplossing...
Offline superlol - 09/04/2007 13:59 (laatste wijziging 09/04/2007 14:48)
Avatar van superlol PHP interesse Maar hoe moet ik dat doen dan??
Offline Ibrahim - 09/04/2007 14:51
Avatar van Ibrahim PHP expert via je FTP programma, rechter muisknop, permissies, dan zie het vanzelf wel
Offline superlol - 09/04/2007 15:05 (laatste wijziging 09/04/2007 18:48)
Avatar van superlol PHP interesse Oke bedankt, maar hoe moet ik de permissies precies zetten dan?
USER : WRITE aan / uit?
group : WRITE-READ aan/uit ?
Offline JBke - 09/04/2007 20:21
Avatar van JBke PHP gevorderde hangt ervanaf wie welke rechten mag hebben he user group of world = iedereen dus. read write execute.

enkel de user van de server die bvb ingelogged is via ftp of een groep van gebruikers of gewoon iedereen.
Offline ikkedikke - 09/04/2007 20:37
Avatar van ikkedikke PHP expert ik neem aan dat je het hebt over toegang via http? dan hebben die groepen geen zin. je zal iets moeten verzinnen met encryptie van een gedeeld geheim om te identificeren of het door die swf aangeroepen is.
Offline superlol - 09/04/2007 21:24 (laatste wijziging 09/04/2007 21:43)
Avatar van superlol PHP interesse Ja, idd toegang via http.
@ ikkedikke,
heb je een idee dan, hoe ik het zou kunnen doen of iemand anders?
Offline ikkedikke - 10/04/2007 02:21
Avatar van ikkedikke PHP expert is een swf weer terug te halen naar zijn oorsprongkelijke code?
zo nee:
programmeer een bepaald 'wachtwoord' in, dat hash je samen met iets uit de headers oid. iets wat altijd verandert, niet tijdsafhankelijk is en bij server en jouw swfje bekend is.
wanneer je je mp3 opvraagt, stuur je de hash mee. die hash laat je namaken op de server, is die gelijk dan stuur je de mp3.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s