login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie probleem

Offline kickasgamer - 07/04/2007 16:19 (laatste wijziging 07/04/2007 16:27)
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik ben bezig aan een login script nu heb ik het zo gemaakt als de user inlot wordt er een sessie aan gemaakt met zijn id, naam, en rechten in maar het probleem is nu dat hij de rechten niet in de sessie zet

login.php: http://www.plaatscode.be/4910/
mijn test bestandje
sessie.php:
  1. <?php
  2.  
  3. echo $_SESSION['user_info']['id'] . '<br />';
  4. echo $_SESSION['user_info']['naam'] . '<br />';
  5. echo $_SESSION['user_info']['rechten'];
  6.  
  7. ?>

hij echo't in dit bestand enkel de id en de gebruikersnaam

alvast bedankt

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 07/04/2007 17:38
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik zie geen probleem. Stomme vraag misschien maar staat er ook wel echt iets in het 'rechten' veld van de user in de database.
Offline kickasgamer - 07/04/2007 17:48
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja er wordt standaard als iemand zich registreert 3 (lid) in gezet ik heb het al eens veranderd naar 1 (admin) maar het probleem blijft
Offline bertmelis - 07/04/2007 18:03
Avatar van bertmelis PHP interesse probeer eens wat te debuggen: print_r ($_SESSION); ergens in uw testbestand

print_r($arr); ergens in uw login.php

zodoende weet je precies wat er allemaal in die variabelen staat!
Offline JBke - 07/04/2007 19:07 (laatste wijziging 07/04/2007 19:20)
Avatar van JBke PHP gevorderde ZIe er geen fouten in op het eerste zicht, zeker dat hij de rechten in $rechten zet na het ophalen?? lijkt me inderdaad eerder dat de inhoud van de rechten ergens verloren gaat en zodoende de sessie of rechten in je array leeg komt. Zoals hierboven voorgesteld: debug en zet op verschillende plaatsen print_r van je array en een print of echo van je variabelen nadat je die hebt uitgelezen uit je database.

Wel kleine opmerking: waarom nog controleren op de naam met:
  1. <?
  2. if($naam != $naamdb)
  3. echo "U heeft een verkeerde gebruikersnaam ingegeven.";
  4. header("Refresh: 3; URL=login.php");
  5. exit();
  6. ?>

als je in je query:
  1. <?
  2. WHERE naam='".$naam."'";
  3. ?>

hebt staan??? Als je query niet successvol is kan je er van uitgaan dat de ingegeven naam niet voorkomt in je database. Geef daar reeds de melding en exit.

Grtz.
Offline kickasgamer - 07/04/2007 19:18 (laatste wijziging 07/04/2007 19:26)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde @bertmelis: als ik $session echo komt er te staan: Array
als ik $arr echo dat komt er gewoon niks

EDIT:

rechten blijkt nu leeg te zijn 

kan normaal niet, maar ik heb dan effe error reporting opgezet en dit kwam er

Notice: Undefined variable: rechten in /home/media/domains/fi-media.net/public_html/jeroen/leden/login.php on line 54

op lijn 54 staat gewoon een echo van $rechten
Offline JBke - 07/04/2007 19:33
Avatar van JBke PHP gevorderde dan is je $rechten leeg! ga eens in je database kijken met phpmyadmin of er iets in het veld rechten ingevuld staat.

Grtz.
Offline kickasgamer - 07/04/2007 19:46
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja een 3 voor lid, dus ik begrijp niet dat die leeg is
Offline JBke - 07/04/2007 20:21
Avatar van JBke PHP gevorderde doe je een echo van $rechten nadat je er de waarde uit de array hebt aan toe gekend?? en doe eens een print_r van je array dus
print_r($arr);

nadat je de gegevens hebt opgehaald uit je database, staat daar een waarde bij rechten of niet, zoniet, gebeurd er ergens iets fout bij je query.

Grtz
Offline kickasgamer - 08/04/2007 18:58
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik heb nu $arr en $rechten geëcho't en det kwam als resultaat (met error reporting aan)

Notice: Undefined variable: rechten in /home/media/domains/fi-media.net/public_html/jeroen/leden/login.php on line 54
,---
Notice: Undefined variable: arr in /home/media/domains/fi-media.net/public_html/jeroen/leden/login.php on line 54
Offline roelh - 08/04/2007 21:14
Avatar van roelh PHP gevorderde Je hoeft btw geen while te gebruiken, je wilt maar 1 iemand ophalen.
Voor de rest moet ie goed zijn, als er maar zeker gegevens in de DB staan...
Offline kickasgamer - 08/04/2007 21:25 (laatste wijziging 09/04/2007 10:06)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde laat maar probleem is op dit moment van de baan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.239s