PHP ver gevorderde |
|
het is mogelijk om in JS te maken. Met de editor mode van een iframe zie deze tutorial voor meer informatie.
http://www.site...WYG-editor
Ik zou het als volgt doen.
* Maak met javascript een iframe zoals in de tutorial beschreven (dus in editor mode)
* Maak gebruik van Ajax om de striptags & highlight_string functies van php te kunnen gebruiken.
* Elke keer als de gebruiker een toets in drukt moet de code weer door de php eerst door striptags functie worden gegooid, om ervoor te zorgen dat hij niet de tags die de tekst highlighten ook highlight (dus alleen de font tags eruit vissen). En gooi de tekst zonder kleur opmaak door de highlight_string functie.
* Dan moeten we de tekst weer in het iframe plaatsen dit kan makkelijk door de inhoud van de body van het iframe van inhoud te laten wijzigen (misschien moet je hem daarvoor even weer omswitchen naar textarea).
* Als je submit moeten de tags die alleen als highlight dienen weer worden verwijderd.
PS: over weer naar textarea switchen. Het beste is om een klein scriptje te maken die de een textarea omswitch naar jouw wysiwyg iiframe, voor mensen die geen javascript ondersteunen.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij misschien niet snel genoeg zou zijn. Ik heb niet veel evaring met Ajax dus ik weet niet hoeveel tijd het zal gaan kosten.
Veel succes |