login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pop E-mail

Offline roy - 02/04/2007 23:36
Avatar van royPHP gevorderde Beste Allemaal,

Is er een mogelijkheid dat jeje e-mails (die je ontvangt) opslaat in een online database?

Zodat je extra informatie aan die mails kan koppelen en zodat je ze online kan bewerken/bekijken?

Is dit mogelijk in PHP? of moet je hiervoor een betaald software pakket aanschaffen?

Groeten,
Roy

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bigsmoke - 02/04/2007 23:47
Avatar van bigsmoke PHP interesse Even denken, lijkt me mogelijk, gmail bvb werkt met rss, je zou die rss kunnen uitlezen en in de db zetten met een cronjob elk uur fzo. Is maar een ideetje hoor
Offline vinTage - 03/04/2007 00:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Via een cronjob je webmail laten uitlezen en in je db planten, maar ik vind het maar een gammel idee 
Offline Ultimatum - 03/04/2007 07:11 (laatste wijziging 03/04/2007 07:12)
Citaat:
Via een cronjob je webmail laten uitlezen en in je db planten, maar ik vind het maar een gammel idee

Gammel idee van jou of van hem 
Offline roy - 03/04/2007 12:17 (laatste wijziging 03/04/2007 16:51)
Avatar van roy PHP gevorderde Gammel idee?? dat betwijfel ik...

Ik wil dit gaan gebruiken voor een ticketing systeem, zodat je in 1 oogopslag de hele correspondentie van iemand bij de hand hebt.

Daarom wil ik de mail die binnenkomt op mijn host, digitalus, opslaan in een database die ik ook heb draaien bij digitalus.

Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groeten,
Roy de Kleijn
Offline zointer - 03/04/2007 17:01 (laatste wijziging 03/04/2007 17:02)
Avatar van zointer HTML gevorderde
Citaat:
Beste Allemaal,

Is er een mogelijkheid dat jeje e-mails (die je ontvangt) opslaat in een online database?

Zodat je extra informatie aan die mails kan koppelen en zodat je ze online kan bewerken/bekijken?

Is dit mogelijk in PHP? of moet je hiervoor een betaald software pakket aanschaffen?

Groeten,
Roy

Ja dat is mogelijk.
Maar de vraag is eerder op welke manier laat je mail versturen, en aangezien je later bij vermeld dat het om een ticket systeem gaat en dit dus verstuurd wordt via het web.
Dan kan je dit eenvoudig maken;-)
De gevens gewoon opslaan die verstuurd wordt via mail en dan kan je die ook bekijken/bewerken via het web.
Dus gewoon een extra functie aan een mail formulier hangen die de gegeven opslaat;-)
Offline roy - 03/04/2007 17:15
Avatar van roy PHP gevorderde Alle inkomende mail van een bepaals e-mail adres..
test@test.nl

Dus mail die verstuurd is via het web en via outlook..
Offline zointer - 03/04/2007 17:20
Avatar van zointer HTML gevorderde Dan maak je een script die deze pop3 mail controleerd en zo opslaat.
Maar kijk eens bij hotscripts naar ticket systemen er staan redelijke goeie tussen en zelfs gratis
Offline roy - 03/04/2007 17:29 (laatste wijziging 03/04/2007 20:19)
Avatar van roy PHP gevorderde Wat ik wil is zeker niet mogelijk??
Offline webstab - 03/04/2007 20:42
Avatar van webstab PHP ver gevorderde http://www.site...mp;id=1008
gebruiken bij cronjobs (opslaan in db-.

Bij het verzenden dan gebruik maken van een SMTP connectie.
Je kan natuurlijk ook eens zoeken op IMAP. (Misschien hier meer aan te raden)

http://be2.php.net/imap
http://www.go-p...P_php.html
...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s