login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail werkt niet :s

Offline phpfreak - 31/03/2007 22:52 (laatste wijziging 31/03/2007 23:57)
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik heb een probleem ivm mail functie, ik heb een script om de inhoud van een winkelwagentje door te mailen, maar als ik $message invul bij de boodschap, dan krijg ik geen mail aan, als ik bvb "test" invul bij boodschap, krijg ik de mail telkens wel aan. Ook is de boodschap niet leeg ofzo, want als ik echo $message; zet, dan geeft hij wel de boodschap weer.. Kan iemand mij helpen?
dit is het script..

EDIT: het liegt niet aan het script dus, als ik het emailadres verander naar mijn ander emailadres, dan werkt het wel. Maar hier niet te veel comentaar over, anders krijg ik weer negatievecommentaar en waarschuwingen omdat ik coolcoke's host zwart maak..

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 01/04/2007 02:22
Citaat:
EDIT: het liegt niet aan het script dus, als ik het emailadres verander naar mijn ander emailadres, dan werkt het wel. Maar hier niet te veel comentaar over, anders krijg ik weer negatievecommentaar en waarschuwingen omdat ik coolcoke's host zwart maak..
Dus als je het email adres veranderd van de ontvanger dan gaat het wel goed? Waarom zou het dan aan de kant van de verzender liggen? ;)
Offline vinTage - 01/04/2007 02:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Als (wannabee) hoster zou je beter mee zoeken naar een oplossing ipv elke keer (dit is de 2e keer dat ik het zie) elke keer alles af te schuiven op een ander.

Natuurlijk is het niet onoverkomelijk dat de fout wel ergens anders ligt, maar dit neemt niet weg dat je die "echte" host constant moet opzadelen met halve verwijten.

@phpfreak, mail me eens een zip met daarin je complete script met alles erop en eraan, dan rag ik dat op mijn host (netfeed) en we zullen zien.
Als daarna blijkt dat het wel werkt, dan moet OF netfeed OF jouw host eea nakijken in de/hun config.
Offline Godlord - 01/04/2007 02:50
Avatar van Godlord PHP gevorderde vinTage heeft gelijk. Als host zou je ook mee moeten zoeken en niet iemand anders alles in de schoenen schuiven en zeggen "Zoek het zelf maar uit, niet mijn probleem.". Als een host dat tegen mij zou zeggen dan ga ik in een keer weg van die host en zoek ik een andere, die een beetje meer respect heeft voor zijn/haar klanten. Je service ziet op sommige punten er nu al erg onvertrouwbaar uit en dan heb ik het over het posten van forum messages met daarin voeg mijn email toe enzovoort. Als je zo blijft door doen dan zul je binnen de kortse keren al geen klanten meer hebben laat staan krijgen. Coolcoke, een host zijn heeft zijn voordelen maar zeker ook zijn nadelen en hier is trouwens niemand beledigd. Want als een script niet werkt wat normaal wel werkt op bv. 2 andere hosts dan ligt het niet aan het script maar aan de host en dat heeft niks met beledigen te maken en dat negatieve commentaar en die waarschuwingen kun je ook beter later inplaats van dat die onzin te zenden kan je beter naar de oplossing zoeken voor het probleem van de klant.
Offline WimJ - 01/04/2007 10:16
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ok, mee eens maar..

Als Thijs het ook heeft nagekeken, en zegt dat alles in orde is met de instellingen 
Dan vraag ik mij af waar ik de fout moet gaan zoeken ?
Zoals eerder gezegd het is alleen maar met 'Hotmail'..

Dus zover staan we al..
Offline mesynthetix - 01/04/2007 10:43
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Het zou ook kunnen zijn dat je in de hotmail blacklist staat. Dit kan bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door een klant die een keertje een spam script uitprobeert. (100 of meer mailtjes achter elkaar versturen naar hetzelfde adres)

Ik heb dat ooit meegemaakt op een host, maar ik weet niet wat ze er tegen gedaan hadden.
Offline WimJ - 01/04/2007 11:06
Avatar van WimJ Grafische gevorderde dat zou mij verbazen 

phpfreak is de eerste klant die ik gemaakt heb.
En hem kennende zal hij geen 1000 mails sturen naar een zelfde adres 
Dit moeten we dus al uitsluiten mss ?
Offline phpfreak - 01/04/2007 20:13 (laatste wijziging 01/04/2007 20:38)
Avatar van phpfreak PHP beginner dit keer schuif ik nix af op de host.. het kan er oko niet aan liegen, maar kijk ik heb 2 scripts, een voro contact formulier en een voor dat winkelwagentje, deze zijn identiek, en sturen ook naar hetzelfde emailadres, en het contact formulier werkt, en het bestelformulier niet, dit topic is er niet van neem geen hosting daar, maar HOE komt het..
ook werkt dit script wel:
mail ("realrat13@gmail.com","onderwerp","test",$header);
en dit niet:
mail ("realrat13@gmail.com","onderwerp",$message,$header);
vind ik super raar.. ook als ik die $message echo, dan komt er te staan wat er moet staan maar krijg gewoon geen mail aan..

EDIT: Ik heb wel een mailbom gemaakt en geprobeert, maar daarvoor werkte die mail ook niet, dus de mails kwamen dan ook nooit aan, en dat was naar hotmail, nu wekrt het ook niet naar gmail.. met die $message toch niet, anders wel, bij hotmail gaat het in geen van beide gevallen..

@ vintage, volgens mij ligt het ergens bij de config, maar heb niets veranderd ofzo, wel herriner ik mij dat ik eens een map heb verwijderd perongeluk in mn root ofzo (of een bestand kan ook) misschien liegt het daar aan?
Hier een screen...rgelijken?
Offline vinTage - 01/04/2007 21:05 (laatste wijziging 01/04/2007 21:05)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb hetzelfde, maar ook nog een map "backups"
Verder alles 100% hetzelfde.

Maar daar ligt het niet aan, want daarin komen gewoon je backups als je die maakt met DA.
Offline phpfreak - 01/04/2007 21:43 (laatste wijziging 01/04/2007 23:10)
Avatar van phpfreak PHP beginner hmm ik vind het heel raar, aan het script of email kan het bijna niet liggen, want gewoon een andere boodschap en krijg op hetzelfde emailadres de mail wel aan..

Citaat:
Siliecom14's edit:
tekst die er zo uitziet kan ik niet eens verbeteren, omdat die zin nergens opslaat
Voortaan moet je je zinnen beter opbouwen...

Citaat:
Edit:
Ja, weet ik, ik heb de zin 3x opnieuw geschreven ofzo, wist niet hoe ik het moest juist schrijven sorry.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s