login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

arg_separator.input / .htaccess / php.ini

Offline xSc - 29/03/2007 09:02 (laatste wijziging 29/03/2007 09:02)
Avatar van xScOnbekend Ik heb de volgende situatie:

http://www.url....+amsterdam/

Door mod_rewrite kan ik dus nws en v&d+opent+nieuw+filiaal+in+amsterdam opvragen.

Wat is het probleem? Wanneer ik de tweede parameter opvraag, en dus v&d+opent+nieuw+filiaal+in+amsterdam krijg, dan krijg ik alleen v te zien.

Het wordt dus afgebroken voor bepaalde tekens, o.a. de &. Zelfs wanneer ik encode() toepas, dus wanneer & gewijzigd wordt in %26 heb ik precies hetzelfde probleem.

Ik heb al gekeken naar de flag NE en arg_separator.input, maar het wil niet lukken.

Ik wil dus alleen tekens in m'n url kunnen gebruiken, maar ik haal er wel een urlencode() overheen.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 29/03/2007 10:10
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je moet de tekens coderen alvorens ze in de url te stoppen, en bij het ophalen weer decoderen.
Offline xSc - 29/03/2007 11:10
Avatar van xSc Onbekend Paul, goed lezen, dat heb ik ook gedaan! Maar dat levert niets op.
Offline marten - 29/03/2007 13:12 (laatste wijziging 29/03/2007 13:23)
Avatar van marten Beheerder Wat bij mij altijd werkt is de arg_seperator instellen met &
maar juist die & (&amp) wil je niet gebruiken als seperator dus zal je hem als anders in moeten stellen. Hij staat standaard op & dus daarom zal hij waarschijnlijk fout gaan.
Offline MindPrison - 29/03/2007 16:11
Avatar van MindPrison PHP gevorderde Ik heb dit probleem ook ooit gehad en heb het opgelost duur iedere url gewoon via mod_rewrite te herschrijven en daarna de php waarde $_SERVER["REQUEST_URI"] te parsen (daar dus de nodige info uithalen). Snap je?
Offline timo - 29/03/2007 16:31
Avatar van timo PHP ver gevorderde je kan ook die arg separator op / zetten, dan lijkt het alsof je mooie urls hebt maar eigenlijk heb je gwn zonder mod_rewrite
dus dan word het nws=v&d+opent....
Offline ikkedikke - 29/03/2007 16:39
Avatar van ikkedikke PHP expert Je kan ook gewoon bij het aanmaken van de url alle &'s en ?'s eruit halen. ik neem aan dat een zoekmachine die dingen toch achterwege laat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s