login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meer includen

Offline dconel - 27/03/2007 22:16
Avatar van dconelNieuw lid is het eigenlijk mogelijk om meerdere elementen te includen in de zelfde apgina met deze code:

include($_GET['p'].".php");

Zodat bijvoorbeeld niet alleen een pagina in de index word geincluded maar ook een header of iets dergelijks.

Ik vond er iig niets over terug in de toturials.

Dirk

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nanon - 27/03/2007 22:18
  1. <?php
  2.  
  3. include( 'header.php' );
  4.  
  5. include( $_GET['p'].'.php.' );
  6.  
  7. include( 'footer.php' );
  8.  
  9. ?>

Zoiets bedoel je. (snel gedaan)
Offline gothmog - 27/03/2007 22:19
Avatar van gothmog Lid Allereerst is deze manier niet bepaald veilig (probeer maar eens admin/index in te vullen bij p=).
En ja, je kan meerdere includes per pagina uitvoeren.
Bijv:
include 'header.php';
include 'menu.php';
include $_GET['p'].'.php';

Wat jij wilt
Offline dconel - 27/03/2007 22:21 (laatste wijziging 27/03/2007 22:22)
Avatar van dconel Nieuw lid ik bedoel wel via de GET manier. Zodat ik maar een index document nodig heb. want ik werk met een menu dat er zo uitziet:

1. $menu[0]['Home'] = "indeax.php?p=home.php";
  2. $menu[0]['Nieuws'] = "index.php?p=nieuws/nieuws";
  3. $menu[0]['archief'] = "index.php?p=nieuws/overzicht";

Maar ik wil ook de header includen bij het laden van die pagina.
Offline vinTage - 27/03/2007 22:23 (laatste wijziging 27/03/2007 22:24)
  1. <?php
  2. if(isset($_GET['p'] && $_GET['p'] == "home")){
  3. include('home.php');
  4. include('home2.php');
  5. }
  6. elseif($_GET['p'] == "blaat"){
  7. include('blaat.php');
  8. include('blaat.php');
  9. }

ofzoiets ?

edit
: oh, dit zocht je dus niet, ik was nog aan het typen 

Offline dconel - 27/03/2007 22:34 (laatste wijziging 27/03/2007 23:00)
Avatar van dconel Nieuw lid ik bedoel wel via de GET manier. Zodat ik maar een index document nodig heb. want ik werk met een menu dat er zo uitziet:

1. $menu[0]['Home'] = "index.php?p=home.php";
  2. $menu[0]['Nieuws'] = "index.php?p=nieuws/nieuws";
  3. $menu[0]['archief'] = "index.php?p=nieuws/overzicht";

Maar ik wil ook een apparte header includen bij het laden van een pagina.
Nu geef je P een bepaalde waarde, maar ik wil nog een letter wegzetten, en daarmee iets anders in die pagina includen
Offline DenMette - 28/03/2007 06:51
Avatar van DenMette PHP gevorderde als met GET werkt dan wordt de hele site telkens opnieuw ingeladen!

maar als je telkens een andere header wilt dan zou ik gaan voor de site binnen te halen met functies.
Offline Godlord - 28/03/2007 20:26
Avatar van Godlord PHP gevorderde de hele tijd opnieuw geladen, dat wordt ie toch altijd als je naar een andere link gaat. Mijn hele site is met get behalve sommige pagina's dan, administratieve pagina's in dit geval. Ik begrijp niet echt wat je boedoeld met die headers. zoals header("refresh...")? of meta stuff ofzo? Als je dat voor een bepaalde pagina onder de get zetten: include("pageheader.php"); en dan de file met wat er moet weergegeven worden en met de verwerking. Ik gebruik dus totaal geen headers behalve die van refresh. Maar als je bv. voor de hele index.php pagina dan helemaal boven aan de include zetten onder ob_start(); of als je dat niet hebt op de 2 lijn onder <? of <?php.

En die manier van jou is niet bepaald veilig . ?p=controlepaneel als dat bestaat dan wordt je site wel makkelijk neergehaald en die dingen. maarja dat is het risico. Ik zelf gebruik het volgende systeem in mijn index.php pagina...
  1. if (isset($_GET['page'])) {
  2. $page = $_GET['page'];
  3. } else {
  4. $page = "index";
  5. }
  6. if ($page == 'index') {
  7. include('websiteindex.php');
  8. } elseif ($page == 'news') {
  9. include('websitenews.php');
  10. } else {
  11. include('websiteindex.php');
  12. }

Dat is een stuk veiliger dan gewoon include($_GET['page'].'.php'); te gebruiken omdat bij geen waarde krijg je mooie errors en bij verkeerde waarde ook en als er iets bestaat zoals een controlpanel dan is die site zou veranderd door een onbekende als die pagina niet beveiligd is wat het eigenlijk moet zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s