login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Classe maken.

Offline JBke - 25/03/2007 19:20
Avatar van JBkePHP gevorderde Hey,

Ik zoek eigenlijk hulp bij het bouwen van een Classe adhv een aantal eigen geschreven functies om een formulier te bouwen en te controleren. Iemand intresse om eens naar mijn functies te zien?? Ik kan wel het begin van de Classe en snap de opbouw en werking ervan.

Grtz, alle hulp is welkom.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 25/03/2007 19:22 (laatste wijziging 25/03/2007 20:06)
Avatar van Stijn PHP expert wat is het nut als een class aan formulier gebonden is... Geef eens je functies, wil er gerust commentaar op geven. Maar dringt de OO gedachte wel tot je door? 

post je code eens. (dat uber lelijke code die je me stuurde via pm )
Offline Gerard - 25/03/2007 19:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je bent dus gewoon een InputValidator aan het maken?
Offline nemesiskoen - 25/03/2007 21:25
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Dit is iets heel interessants eigenlijk. Je wil dus eigenlijk de aangemaakte formulieren koppelen aan het valideren, dus dat de namen ook bv. worden geprefixed en enkel deze worden gecontrolleerd. Zodat de builder en validator hand in hand samen werken, zoals dit nu gebeurd in .NET. Dit is eigenlijk een interessante aanpak, en heb hier zelf ook al een eigen versie van gemaakt maar ben benieuwd naar hoe jij dit wil aanpakken. Als je ergens vastzit kan ik je op de goede weg sturen.
Offline JBke - 25/03/2007 21:41 (laatste wijziging 25/03/2007 21:44)
Avatar van JBke PHP gevorderde geen gewone inputvalidator maar een validator die afhankelijk van het tupe veld bepaalde cotroles uitvoerd, en deze ook automatisch uitvoerd adhv in welke array je de naam van het veld van het formulier hebt geplaatst: email velden zoals mail en msn worden op dns getest, gebruikersnaam en skype op alle verboden tekens daar in adesvelden wel een ' of - é è enz mag voorkomen.

dat je dus niet handmatig de soort controle per veld moet ingeven maar dat door de opbouw ervan automatisch een of meerdere controles worden uitgevoerd na POST.

Ben al met een idee bezig toch bedankt.
Offline Grayen - 25/03/2007 22:21
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ik ben ook bezig geweest met zo'n script misschien heb je er wat aan dit is mijn classe

http://www.plaatscode.be/4763/

Ik maak gebruik van $_GET['ond'] variable om het meeste te regelen, voor de rest is het een kwestie van formulier maken met behulp van een paar functies, die genereren een formulier, dat formulier wordt nadat hij gepost is automatisch gecontroleerd of hij wel juiste waarden heeft, zo niet dan komen er foutmeldingen en wordt er door de borders van de inputs te wijzigen welke velden fout zijn. Als er geen fouten zijn dan wordt de handeling voor naar de database uitgevoert, dus insert, update en delete. Ik ben er nog mee bezig, ik kan nu alleen nog op email controleren maar dit kan ik simpel uitbreiden en wil ook nog kunnen opgeven of het formulier automatisch verwerkt moet worden of niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s