PHP beginner |
|
Ik heb een wachtvergeten script maar hij wert nog niet helemaal lekker
de bedoeling van het script is dat je, je email invult en dat je dan een nieuwe wachtwoord toe gestuurd krijgt alleen als ik me E-mail invul zegt ie dat de E-mail niet bestaat terwijl het er echt in staat in mijn database
Kan iemand er nakijken ?
wwvergeten script
<?php
error_reporting(E_ALL);
include("config.php");
if (Isset($HTTP_POST_VARS['submit']))
{
$email = $HTTP_POST_VARS['email'];
$emailxist = mysql_query("SELECT email FROM lid WHERE email='$email'")
or die(mysql_error());
$resultaten = mysql_result($emailxist,0);
if ($resultaten == 0)
{
exit("Er is niemand lid met het opgegeven email adres!");
}
else
{
$newpass = time();
$email = $HTTP_POST_VARS['email'];
mysql_query("UPDATE lid SET wachtwoord ='$newpass' WHERE email='$email'")
or die(mysql_error());
mail($HTTP_SESSION_VARS['email'],"Je nieuwe wachtwoord",
"Beste {$HTTP_SESSION_VARS['gebruikernaam']},
Hier is je nieuwe wachtwoord:
$newpass
Deze kun je veranderen op het volgende adres:
http://somaqann.so.funpic.de/Legergame/inloggen.php",
"From: ledensysteem<psvplace@hotmail.com>");
}
}
else
{
echo ' <form action="wwvergeten.php" method="post">';
echo ' Vul hier je E-mail in<br />';
echo ' <input type="text" name="email"><br />';
echo ' <input type="submit" name="submit" value="Stuur mij een nieuw wachtwoord op!"><br />';
}
?>
<?php include("config.php"); if (Isset($HTTP_POST_VARS['submit'])) { $email = $HTTP_POST_VARS['email']; $emailxist = mysql_query("SELECT email FROM lid WHERE email='$email'") if ($resultaten == 0) { exit("Er is niemand lid met het opgegeven email adres!"); } else { $email = $HTTP_POST_VARS['email']; mysql_query("UPDATE lid SET wachtwoord ='$newpass' WHERE email='$email'") mail($HTTP_SESSION_VARS['email'],"Je nieuwe wachtwoord", "Beste {$HTTP_SESSION_VARS['gebruikernaam']}, Hier is je nieuwe wachtwoord: $newpass Deze kun je veranderen op het volgende adres: http://somaqann.so.funpic.de/Legergame/inloggen.php", "From: ledensysteem<psvplace@hotmail.com>"); } } else { echo ' <form action="wwvergeten.php" method="post">'; echo ' Vul hier je E-mail in<br />'; echo ' <input type="text" name="email"><br />'; echo ' <input type="submit" name="submit" value="Stuur mij een nieuw wachtwoord op!"><br />'; } ?>
|