PHP gevorderde |
|
Hey,
Zou iemand me kunnen helpen om een Classe te schrijven van een aantal functies om een formulier op te bouwen en te controleren mbv array's??
Of eventueel gewoon even een kijkje willen nemen naar mijn geschreven functies om te zeggen of het wel mogelijk is er een Classe van te maken.
Ik had iets in gedachte van $formulier = new Formulier;
$formulier->titel-Instellen("titel");
$formulier->formulier_Weergeven();
en dan loop ik vast bij het invoegen van mijn controle systeem in de classe en waar ik juist de arrays moet invoegen(ik denk dat ik dat gewoon in het config bestand mag laten staan net als nu.
code van de functies staat op plaatscode.be
[url]http://www.plaatscode.be/4751/[/url]
gebruik momenteel:
arrays beschrijven in het config.inc.php bestand
en de index ziet er zo uit:
<?
// Nagaan of het config bestand aanwezig is
if(file_exists("./includes/config.inc.php")) {
// Aanwezig dus invoegen
include_once("./includes/config.inc.php");
} else {
// Niet aanwezig dus stoppen en foutmelding weergeven.
die("HET BESTAND \"config.inc.php\" KON NIET GEVONDEN WORDEN!!!");
}
// Aaanmaken en weergeven van de html Hoofding via een Classe.
$pagina = new Sjabloon;
$pagina->titel_Instellen("Leden registratie pagina");
$pagina->toon_Begin();
set_Formulier_Waardes();
if(formulier_Controle()) {
verwerk_Gegevens();
}
reset_Wachtwoord_Velden();
?>
<h1>Vul onderstaand formulier in:</h1>
<? bouw_Formulier(); ?>
<?
$pagina->toon_Einde();
?>
<? // Nagaan of het config bestand aanwezig is // Aanwezig dus invoegen include_once("./includes/config.inc.php"); } else { // Niet aanwezig dus stoppen en foutmelding weergeven. die("HET BESTAND \"config.inc.php\" KON NIET GEVONDEN WORDEN!!!"); } // Aaanmaken en weergeven van de html Hoofding via een Classe. $pagina = new Sjabloon; $pagina->titel_Instellen("Leden registratie pagina"); $pagina->toon_Begin(); set_Formulier_Waardes(); if(formulier_Controle()) { verwerk_Gegevens(); } reset_Wachtwoord_Velden(); ?> <h1>Vul onderstaand formulier in:</h1> <? bouw_Formulier(); ?> <? $pagina->toon_Einde(); ?>
Veel uitleg hopelijk kan.wil iemand me verder helpen.
|