Ik heb onlangs webhosting gekocht, maar nu werkt de mail() functie niet, tenminste als het naar-adres een hotmail adres is. Dit nu nog geen probleem, aangezien ik op mijn website enkel een formulier heb om naar mijn gmail adres te sturen, maar binnekort wil ik een online mailinglist maken, en veel mensen daarop zullen een hotmailadres hebben, dus daar kan het een probleem worden, dat zij de mail niet aankrijgen. Kent iemand dit probleem? Want vroeger had ik namelijk er geen last van (toen ik nog op free hosting zat), toen ging het wel in de ongewenste email, maar ik kreeg het tenminste aan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Hmm dat lijkt me onwaarschijnlijk heb er daarstrax mee bezig geweest om het te laten werken, en eerst dacht hij dat het aan de php.ini file lag, maar dat was dus niet, hij zei heel de tijd dat het aan mij lag, wat wss dan ook zo was, omdat ik een hotmail adres gebruikte, en dat wist hij, als hij hotmail adres geblokeert zou hebben, zou hij het gezegt hebben hé. Ik heb op 3 hotmailadressen getest, en die gast van de hosting weet maar van 1 het bestaan af dus individueel kan het ook niet geblokkeert staan.
Die gast van de hosting ben ik dus..
En heb dit samen met Extor van de crew en eveneens de persoon waar ik mijn server huur mee bezig geweest.
We hebben dit uitvoerig getest en op een gmail account werkt het dus wel..
Op een hotmail oftewel de nieuwe 'live mail' werkt het niet.
Ik noch extor(thijs) hebben niets van zo een soort adressen geblokt..
In mijn php.ini file is ook alles juist dus dan ligt de fout aan de persoon of aan hotmail vs. live mail.. (die nu nog altijd!! in béta draait)
Ik zelf gebruik ook mail() en hierbij werkt Hotmail/Live Mail wel. Dus het kan ook aan't script liggen. Ik zelf zou dus eens PHP Mail nakijken hoe het werkt. De fout kan niet bepaald door Live Mail of Hotmail veroorzaakt worden. Is Junk Mail nagekeken? Zo nee dan zou ik dat eens doen. In live mail is het zo dat de verzender moet geaccepteerd worden voordat er veel zichtbaar is maarja daar kan het niet aan liggen. Kijk ook eens de hotmail instellingen na, misschien ligt het probleem op dat vlak.
Aan het script is niets mis, want als ik in het script het emailadres naar mijn gmailadres verander, dan werkt het wel, en hotmail instellingen veranderen dat gaat misschien wel, maar ik kan moeilijk op de site zetten "gelieve volgend emailadres in hotmail te accepteren: blabal@blabla.bla". Ik heb hosting gehad bij 3 andere hosts, en daar werkte (en werkt) mail functie wel bij hotmail, dus dan denk ik dat het aan deze webhosting moet liggen..
ligt aan de host.
ze hebben mss al veel spam verstuurt en daarom laat hotmail hen geen mails sturen en ook moeten zij betalen als je mailt naar hotmail voor een licentie.
lol, ik ontken alle betrokkenheid hiervan in dit probleem!
En trouwens ik neem de server af bij extor..
En hij zelf zegt dat het aan je script ligt of aan je hotmail maar met de hosting is niks verkeerd!
Laat me dit duidelijk zijn dit is hosting van hoge kwaliteit en ik kan rariteiten als deze missen als tandpijn!
zoals extor zij tegen mij daarstraks op msn..
schuld op de hosting steken zijn ze er vanaf en ontkennen ze hun eigen fouten of fouten van dingen die van hun zijn !
De auteur van dit topic dient zijn uitspraken in te trekken en is nu wel verplicht om zijn volledige code te posten omdat het nu wel ligt aan jouw code!
hmm ja ik kan idd registreren, en ontvang een mail (op vintagesworld toch) is wel raar, mijn script klopt helemaal, als ik op andere host probeer of met gmailadres lukt het misschien iets met de mail instellingen op het cp? maar zou dan niet weten wat
heel eenvoudig, maar als ik in het naar-veld mijn hotmailadres invul, werkt het niet, vul ik mijn gmailadres in lukt het wel.
Ik heb het ook verstuurt naar 2 andere hotmailadressen, alsook dit lukte niet.