beste,
ik heb een counter maar helaas is het nog niet zoals ik gewild had.
hij telt namelijk alle kliks op de site en niet de unieke bezoekers.
hier de code. zou iemand me kunnen helpen om van deze een unieke bezoekersteller van te maken aub!
1. je kan de naam gewoon direct in die cookie zetten ipv via een var
2. je hoeft $naamcookie helemaal niet te escapen dus haal die dubbele " maar weg..
3. een cookie heeft minstens 2 en maximaal 5 parameters, die van jou heeft er 1
4. lees: http://www.site...amp;id=160
(punt 4 @ demich & beatnu )
Als je unieke hits wilt hebben, moet je controleren op IP (hoewel er sommige zijn met dynamische IPs), zit je IP al in je bestand, dan geen extra hit bijzetten, anders wel een extra hit bijzetten.
Zoals ik al zei is die setcookie niet goed, dus bekijk die tutorial ook maar even die ik gaf. En je moet idd de ips van de bezoekers opslaan. Hoe je dat doet moet je in de tutorial superglobals kijken want daar staat hoe je dat moet opzoeken..
Die eerste functie setcookie werkte bij mij dus wel want heb het gekopieerd van een werkend script bij mij mja je bent dus best dat het je eens zoals in de tutorial probeert.
Het beste is idd op ip loggen, je kan zon ip logger wel vinden bij scripts, want er zijn ook mensen die hun cookies verwijderen, niet dat het dan zoveel verschil gaat maken, maar sowiso verlopen cookies ook, je kan wél beter cookies gebruiken als je unieke bezoekers / dag logt, dan maakt et niet zoveel uit, mensen gaan niet 20x per dag ofzo hun cookies weg doen, tenzij ze het zooo leuk vinden om dat tellertje naar boven te zien gaan (maar dan moeten ze het ook al weten).
Natuurlijk, er zijn oko mensen, zoals sielicom al zei, met een dynamish ip, niets aan te doen natuurlijk
Hopelijk lukt het
helaas werkt ie bij mij nog altijd niet, op men localhost wel (met easyphp) maar eens online blijft hij bij iedere klik een nummer bijtellen. (check: www.all-cleaning.org)
hier is de code, ziet iemand waar ik fout zit
<?
// UNIEKE BEZOEKERS TELLER \\
$log = "count_data.txt"; // de naam van het bestandje waar de hits inkomen
$chmod = "0666"; // de CHMOD die het bestandje moet krijgen als deze aangemaakt moet worden
if(!is_file($log)){
$fp = fopen($log, 'w'); // als het niet bestaat aanmaken
fwrite($log, $_SERVER['REMOTE_ADDR'].";"); // het IP van de bezoeker erin zetten gevolgd door een ;
fclose($fp); // en natuurlijk sluiten
chmod($log, $chmod);
}
$hits = file_get_contents($log); // de inhoud van het bestandje opslaan in $hits
if(!strpos($hits, $_SERVER['REMOTE_ADDR'])){ // als het IP v/d bezoeker er niet instaat dan...
$fp = fopen($log, 'a'); // openen met de pointer achteraan
fwrite($log, $_SERVER['REMOTE_ADDR'].";"); // het IP van de bezoeker erin zetten gevolgd door een ;
fclose($fp); // en natuurlijk sluiten
}
$hits = file_get_contents($log); // de inhoud van het bestandje opslaan in $hits (na de update)
$hits = substr_count($hits, ";"); // kijken hoevaak in het bestandje ; voorkomt (zoveel IP's zitten er dus in)
echo "Aantal unieke bezoekers: ". $hits;
?>
<?
// UNIEKE BEZOEKERS TELLER \\
$log="count_data.txt";// de naam van het bestandje waar de hits inkomen
$chmod="0666";// de CHMOD die het bestandje moet krijgen als deze aangemaakt moet worden