Ik ben bezig met een UBB class, en daarvoor heb ik bij sommige regex's de modifier 'e' er bij staan.
Maar die zorgt er voor dat de text meteen slashes erbij krijgt.
Kan ik dit niet voorkomen op de een of andere manier?
Omdat hij het dan gaat evalueren ben ik bang dat hij het dus ziet als post/etc input en daarom de slashes eroverheen knalt. Probeer sowieso te ontwikkelen met magic_quotes_gpc uit. Dit kan je makkelijk doen door een .htaccess bestand te maken met daarin:
Op die manier voorkom je problemen wanneer je website op een andere server wordt gezet waar het niet standaard aan staat en jij vertrouwt op de magic_quotes.
Staat magic_quotes_runtime toevallig ook aan dan? Het is allemaal maar een gokje wat ik hier doe hoor, Rens. Het is maar even dat we wat proberen om erachter te komen wat het is. Ik heb zelf geen ervaring met de 'e' pattern modifier.
If this modifier is set, preg_replace() does normal substitution of backreferences in the replacement string, evaluates it as PHP code, and uses the result for replacing the search string. Single and double quotes are escaped by backslashes in substituted backreferences.
Het is dus normaal dat quotes daardoor worden geëscaped. Raar dat dat alleen bij dubbele quotes gebeurd... Komt dat misschien omdat je dubbele quotes om je regex hebt staan? Of juist omdat het enkele quotes zijn?
Anders kan je er altijd nog stripslashes() over halen.
Ik ben inmiddels opnieuw begonnen met de codeparse functie.
Zoals ik het had parste hij maar 1 codeblock.
Had ik even niet aan gedacht
Even een ander vraagje.
Kun je ook in een string teken x tot teken y vervangen?
Dus niet een stuk string vervangen, maar echt van teken 3 t/m teken 15?
@Ultimatum, ik weet dat het met substr kan.
Maar daarmee haal je de tekens op, en als je dan str_replace gebruikt, word die tekst herplaatst, als het er 1 keer instaat, 1 keer, maar staat het er vaker in, word het vaker herplaatst.