login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

rare echo-fout? (Opgelost)

Offline Stefan14 - 11/03/2007 21:16
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik heb onderstaande code, en deze zorgt ervoor dat er 3 links weergegeven worden, maar de eerste link wordt op de een of andere manier fout weergeven, er staat dan namelijk:
- Klik hier om een voorbeeld te bekijken - /a>

Die /a> hoort er natuurlijk niet, maar snap ook niet waarom die weergegeven wordt. Iemand die de fout ziet?
  1. <?php
  2. require_once("nieuw_win.js.php");
  3. require ("rcss.php");
  4. echo "</head><body bgcolor=$rbgc><font size=$rfsize face=$rfont>";
  5. if ($vol == 'n'){ /* gratis lidmaatschap */
  6. echo "<font size=4><b>Gratis lidmaatschap:</b></font><br>";
  7. echo "<br>Een gratis lid krijgt:";
  8. echo "<table border=0>";
  9. echo "<tr><td valign=top>-</td><td>een gebruikersnaam en wachtwoord om zijn of haar ";
  10. echo "gegevens te wijzigen</td></tr>";
  11. echo "<tr><td valign=top>-</td><td>een advertentie met naam, adres, instrumentgegevens, lesgegevens en reactieformulier</td></tr>";
  12. echo "<tr><td valign=top>-</td><td>een inbox binnengekomen berichten van nieuwe leerlingen</td></tr>";
  13. echo "</table>";
  14. echo "<br><A HREF=vb_gratis.php title=\"voorbeeld advertentie\"";
  15. echo " TARGET=_blank ONCLICK=\"nw('vb_gratis.php','gratis',600,700); return false;\">";
  16. echo "- Klik hier om een voorbeeld te bekijken -</a><br>";
  17. echo "<br><A HREF=doc_bud.php title=\"naar budget lidmaatschap \">";
  18. echo "- Klik hier voor informatie over het budget lidmaatschap -</a><br>";
  19. echo "<br><A HREF=doc_vol1.php title=\"naar volledig lidmaatschap \">";
  20. echo "- Klik hier voor informatie over het volledig lidmaatschap -</a>";
  21. echo "<br><br><font size=4><b>Aanmeldingsformulier voor gratis lidmaatschap</b></font>";
  22. }
  23. ?>

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 11/03/2007 21:18
Avatar van BigBug PHP expert Haal alle html buiten echo's... Wat je nu doet is gewoon gaar..
Offline Stefan14 - 11/03/2007 21:33
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @BigBug, dit is dan ook niet door mij geschreven, maar ik moet het aanpassen en mag alleen het hoognodige veranderen 
Offline Ultimatum - 11/03/2007 21:41
Avatar van Ultimatum PHP expert Haal eerst eens alle vars buiten quotes.. en of je nu alleen het hoognodige mag aanpassen of niet, om je hetzelf makkelijk te maken echo je geen html en houd je vars buiten quotes..
Offline phpfreak - 11/03/2007 21:47
Avatar van phpfreak PHP beginner al van xhtml gehoort, begin daar al eens mee, alles achter = tussen " of ' zetten dus al <a href="blabla"> ipv <a href=blabla> en ook enkel kleine letters gebruiken (mss is je error er wel omdat je begint met een A en afsluit met een a) EN variabelen buiten de quotes zetten dus:
echo "blablab ".$var." blabla";
ipv
echo "blabla $var blabla";
ook alle tags die niet met </tag> worden afgesloten zo afsluiten:
<tag bla="bla" />
en zoals BigBug zegt, alle html uit de php halen dus
  1. <? if ($vol=="n"){
  2. ?>
  3. html hier
  4. <?
  5. }
  6. ?>
Offline Stefan14 - 11/03/2007 22:00
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Zoals ik al zei is deze code niet van mij en moet ik deze alleen aanpassen, je moet begrijpen dat ik normaal ook altijd de quotes buiten de quotes haal e.d. Want ik heb een pesthekel aan dit soort code, helaas heb ik alleen de code niet ingekeken voordat ik eraan begon.
Maargoed, ik ga dan toch maar het een en ander aanpassen.
Offline phpfreak - 11/03/2007 22:06
Avatar van phpfreak PHP beginner Wel, voor wie je het ook doet, hij kan tog niet kwaad worden omdat je het script verbeterd?
Offline SomaQan - 11/03/2007 22:12
Avatar van SomaQan PHP beginner Zo moet hij

1. echo '<br><br><font size=4><b>Aanmeldingsformulier voor gratis lidmaatschap</b></font>';

Verwissel alle " in ' dan zal hij het doen 
Offline Stefan14 - 11/03/2007 22:17
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Somaqan, bedankt voor je verbetering, ik weet niet of dit de oplossing is, maar ik heb nu alles uit echo's gehaald en het probleem bleek dus te zijn dat de waarde bij href= niet tussen dubbele quotes stond.
Het is nu opgelost 
Offline phpfreak - 11/03/2007 22:26
Avatar van phpfreak PHP beginner @SomaQan
dubbele quotes of enkele quotes maakt niet uit, je moet enkel zien of je niet per ongeluk dit doen echo "<a href="blabla"></a>" want dan sluit je eig je quotes af moet je gewoon "<a href='blabla'></a>" zetten 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s