login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ip vraag

Offline SomaQan - 09/03/2007 17:23 (laatste wijziging 09/03/2007 17:24)
Avatar van SomaQanPHP beginner ik ben bezig met een rating systeem maar hoe kan ik er voor zorgen dat elk ip maar 1x mag stemmen

ip's worden in de database opgeslagen

alvast bedankt 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 09/03/2007 17:26
Avatar van cloudstrife PHP beginner Als je stemt controleren of het ip al in de database zit of niet...
Offline JBke - 09/03/2007 17:30
Avatar van JBke PHP gevorderde Dat is geen probleem maar kan wel volgende foute indruk geven: zoals je weet surfen de meeste mensen via een DHCP wil zeggen dat het meeste IP adressen van je bezoekers NIET fixed maar wel Dynamisch zijn. Wat meebrengt dat als de bezoeker terug op je site komt nadat zijn lease time verlopen is en aldus een nieuw ip heeft weer opnieuw kan stemmen!!!

Beter is misschien om te werken met users die een unieke user id of naam hebben en zo na te zien of die al gestemd heeft of niet.

Nog vragen shoot, wil je toch werken via IP kan ik wel even een stukje code posten. in elk geval werk met $_SERVER['REMOTE_ADDR']

Grtz.
Offline Rik - 09/03/2007 17:34
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kan wel met $_SERVER['REMOTE_ADDR'] werken, maar dan is het wel verstandig om er gethostbyaddr() overeen te halen. Die haalt in de meeste gevallen de host van de bezoeker op inclusief een uniek id.
Offline SomaQan - 09/03/2007 17:35
Avatar van SomaQan PHP beginner Ik wil niet met users werken want ik heb een layout portfolio script gemaakt en ik wil dat bezoekers op mijn portfolio gewoon kunnen stemmen zonder zich te registreren
:)
Offline JBke - 09/03/2007 17:56
Avatar van JBke PHP gevorderde dan is het zoals hierboven vermeld best om gethostbyaddr(); te gebruiken;
Offline ikkedikke - 09/03/2007 18:25
Avatar van ikkedikke PHP expert dit werkt vaak ook niet.
je krijgt namelijk vaak iets als 235.17.dyn.tiscali.nl ofzo. Hierin zijn de eerste twee cijfers respectievelijk het 3e en 4e getal uit een IP. Dit wisselt dus gewoon mee.
Offline Button - 09/03/2007 18:51
Avatar van Button PHP ver gevorderde miss werkt deze
http://www.site...&id=53
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s