login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

??? undefined index: extension ??? (Opgelost)

Offline Lisette - 01/03/2007 14:18 (laatste wijziging 01/03/2007 14:25)
Avatar van LisetteNieuw lid Onderstaand script wil ik aanpassen naar mijn eigen idee, maar ik krijg telkens de volgende foutmelding:

Notice: Undefined index: extension in C:\Documents and Settings\Root\fotoalbum4\album.php on line 21

Volgens mij zijn de extenties wel geinstalleerd. Ik werk via USBwebserver (www.usbwebserver.nl) en die schreven mij via de mail het volgende:

Usbwebserver staat standaard ingesteld op de hoogte beveiligings norm van scripts, namelijk error_reporting = E_ALL.
U zou aan de persoon van wie u dit gekregen heeft, dit kunnen vermelden

Ik weet alleen niet wat ik hiermee moet. Wie kan mij helpen de fout te vinden?

1. verwijderd

Citaat:
Rens edit:
Lappen code op http://www.plaatscode.be!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 01/03/2007 14:24
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je hebt een array en daaruit vraag je de waarde met als key "extension" op, maar die bestaat niet.

Zet eens var_dump($%naamvandearraywaarjeopregel21meewerkt%); voor regel 21? Dan kan je zien of die waarde er echt niet in zit.
Offline Mad_Mike - 01/03/2007 14:25
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Het heeft niets te maken met de extenties die wel of niet geinstalleerd zijn op je webserver.
Deze melding betekent dat jij uit een array een waarde probeert op te halen onder de index 'extension', maar die index bestaat niet. Zag net even snel nog je code hier. Waarschijnlijk gaat het niet goed met de functie pathinfo();
Doe eens een var_dump(); van de array die je daarvan terug zou krijgen, kan je zien welke waarden en index-en erin zitten. Denk dat het daar fout gaat 
Offline Lisette - 01/03/2007 14:36 (laatste wijziging 01/03/2007 16:12)
Avatar van Lisette Nieuw lid oeps sorry, ik ben net nieuw hier en heb dit niet gezien...
Ik ben trouwens ook nog niet zolang bezig met het leren van php. Ik het net var_dump gedaan en ik vind het er niet logisch uitzien, maar wat ik dan moet veranderen....??? geen idee?
Wat ik terug krijg, begint zo:

array(14) { [0]=> string(3) "jpg" [1]=> string(3) "JPG" [2]=> string(3) "gif" [3]=> string(3) "GIF" [4]=> string(3) "png" [5]=> string(3) "PNG" [6]=> string(3) "bmp" [7]=> string(3) "BMP" [8]=> string(

Kan het hiermee te maken hebben?

http://nl2.php.net/manual/nl/function.in-array.php

Hierin staat dat in PHP versies lager dan 4.2.0 needle geen array kon zijn. En doordat de Usbwebserver standaard staat ingesteld op de hoogte beveiligings norm van scripts, namelijk error_reporting = E_ALL? Ik wil deze wel anders zetten, maar ik weet eigenlijk niet of welke waarde het beste is?
Offline Mad_Mike - 01/03/2007 16:56
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Lekker laten staan die error_reporting, zolang jij geen foute code hebt krijg je ook geen foutmeldingen te zien he 

Uiteindelijk is het mooi om als een site in productie is de reporting uit te zetten, en voor alle fouten een mooie afhandeling maken die bijvoorbeeld opgeslagen wordt in een database of welke naar de site-admin gemailt worden. Dan val je je gebruikers er iig niet lastig mee.

var_dump(); laat de inhoud van je variabele zien. In jou geval heb je een var_dump(); laten doen van de array met daarin de toegestaande extenties (die heb je vooraf gedefinieerd in je script).

Ergens had je ook iets als dit staan:

$naampje = pathinfo($path);

Doe daaronder eens var_dump($naampje);

In $naampje moet namelijk een array komen te staan met gegevens over het bestand. Als deze false terug geeft is het te verklaren waarom je die foutmelding krijgt zoals je in het begin aangaf.
Offline Lisette - 01/03/2007 17:06
Avatar van Lisette Nieuw lid Dan krijg ik dit???
zie een deel ervan hieronder:

array(3) { ["dirname"]=> string(1) "." ["basename"]=> string(1) "." ["extension"]=> string(0) "" } array(3) { ["dirname"]=> string(1) "." ["basename"]=> string(2) ".." ["extension"]=> string(0) "" } array(3) { ["dirname"]=> string(1) "." ["basename"]=> string(5) "1.gif" ["extension"]=> string(3) "gif" } array(3) { ["dirname"]=> string(1) "." ["basename"]=> string(6) "10.gif" ["extension"]=> string(3) "gif" }
Offline Rik - 01/03/2007 17:13
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Extension staat er wel tussen, het probleem moet dus ergens anders zitten. Kun je je hele code nog een keer op plaatscode.be zetten?
Offline Lisette - 01/03/2007 17:27 (laatste wijziging 01/03/2007 19:19)
Avatar van Lisette Nieuw lid Je hebt helemaal gelijk, hier is de link...

http://www.plaatscode.be/4445/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s