PHP ver gevorderde |
|
Zoals jullie weten zijn er zat profielen systeem scripts, maar wat minder tutorials hierover. Ik ben van plan om een zo gedetailleerd mogelijke tutorial hierover te schrijven. Natuurlijk wil ik het wel vrij basis houden, maar toch de belangrijkste delen van een goed werkend profielen systeem erin verwerken.
Wat vinden jullie voornamelijk belangrijk wat er in deze tutorial zal moeten komen te staan?
Registratie Forumulier
Gebruikersnaam, wachtwoord, verborgen IP opslag, foutieve informatie weergave, onthouden ingevulde gegevens.
Login
Controle of de gegevens kloppen (gebruikersnaam en wachtwoord), gegevens onthouden mbv cookies
Logout
Gewoon een knop, niets bijzonders..
Profiel Bewerken
Admin/mod moet username kunnen bewerken, en de status van een gebruiker kunnen wijzigen. Eigenaar profiel moet wachtwoord kunnen wijzigen. (hierin zal voornaamelijk dieper in worden gegaan hoe je bepaalde functies kunt blokkeren met behulp van een controle op de status van een gebruiker)
Config
Mysql connectie, zal status van gebruiker in een sessie zetten en elke keer updaten, Error_reporting, session_start, ob_start.
Heb jij nog suggesties wat erg van belang is en wat zal moeten worden behandeld in deze tutorial? Laat mij het dan a.u.b weten.. bij voorbaat dank.
Een andere gebruiker hier op sima kan natuurlijk deze gegevens kunnen gebruiken om een snel tutorial over te schrijven, voordat ik de mijne heb geplaatst.. Zal wel beetje zwak zijn, maarja.. so be it
-----------
Template Power: Meerdere Templates Ondersteunen is mijn laatst uitgebrachte tutorial. Mocht je hier nog op/aan- merkingen over hebben, dan zijn deze altijd welkom.
|