login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tutorial: Profielen Systeem, wat is belangrijk?

Offline Nrzonline - 27/02/2007 01:47 (laatste wijziging 27/02/2007 01:50)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Zoals jullie weten zijn er zat profielen systeem scripts, maar wat minder tutorials hierover. Ik ben van plan om een zo gedetailleerd mogelijke tutorial hierover te schrijven. Natuurlijk wil ik het wel vrij basis houden, maar toch de belangrijkste delen van een goed werkend profielen systeem erin verwerken.

Wat vinden jullie voornamelijk belangrijk wat er in deze tutorial zal moeten komen te staan?

Registratie Forumulier
Gebruikersnaam, wachtwoord, verborgen IP opslag, foutieve informatie weergave, onthouden ingevulde gegevens.
Login
Controle of de gegevens kloppen (gebruikersnaam en wachtwoord), gegevens onthouden mbv cookies
Logout
Gewoon een knop, niets bijzonders..
Profiel Bewerken
Admin/mod moet username kunnen bewerken, en de status van een gebruiker kunnen wijzigen. Eigenaar profiel moet wachtwoord kunnen wijzigen. (hierin zal voornaamelijk dieper in worden gegaan hoe je bepaalde functies kunt blokkeren met behulp van een controle op de status van een gebruiker)
Config
Mysql connectie, zal status van gebruiker in een sessie zetten en elke keer updaten, Error_reporting, session_start, ob_start.

Heb jij nog suggesties wat erg van belang is en wat zal moeten worden behandeld in deze tutorial? Laat mij het dan a.u.b weten.. bij voorbaat dank.

Een andere gebruiker hier op sima kan natuurlijk deze gegevens kunnen gebruiken om een snel tutorial over te schrijven, voordat ik de mijne heb geplaatst.. Zal wel beetje zwak zijn, maarja.. so be it

-----------
Template Power: Meerdere Templates Ondersteunen is mijn laatst uitgebrachte tutorial. Mocht je hier nog op/aan- merkingen over hebben, dan zijn deze altijd welkom.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bobby - 27/02/2007 02:12
Avatar van bobby Nieuw lid is een zeer goed idee van u om die tutorial te maken, maar zal veel tijd in beslag nemen; RESPECT
Offline Nrzonline - 27/02/2007 02:19
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Dank je. Ik ben zeker bereid om aardig wat tijd in deze tutorial te steken, net zoals mijn "Template Power: Meerdere Templates Ondersteunen" tutorial. Daar heb ik zeker wel een aantal uren aan gewerkt. (Vooral toen ik er achter kwam, toen ik de tutorial had geschreven, dat er een bug inzat met de volgorde met de headers waardoor hij niet werkte... Ik heb een boel moeten aanpassen ) Het is het zeker waard om kennis met anderen te delen, want zo heb ik het ook geleerd. (En van een heleboel prutsen en priegelen en informeren) Dus als ik een bijdrage kan leveren door het schrijven van tutorials, dan zal ik zeker niet te beroerd zijn om een paar leuke tutorials te schrijven.
Offline nielsvdwal - 27/02/2007 05:56
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde misschien een pagina om een profiel te kunnen bekijken? 
Offline Ibrahim - 27/02/2007 07:59
Avatar van Ibrahim PHP expert bij een profielensysteem (zoals mySpace zeker?) hoort toch zeker wel een pm gedeelte
Offline nemesiskoen - 27/02/2007 08:09
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@hierboven: het gaat om de opzet, niet de volledige uitwerking, anders kan hij het net zo goed bij scripts plaatsen.

@Nrzonline: ik zou echt goed oppassen dat alles wat je meegeeft echt 100% veilig, en mogelijk zelfs veiliger zodat het buiten het script om (als de programmeur upfucked) nog altijd veilig is. Hierbij bedoel ik dus dat STEL de programmeur maakt een fout en het is mogelijk om cookies te stelen, dat jou systeem hier tegen bestendig is. Ik heb momenteel zoiets ontwikkeld waarbij het geen kwaad kan mocht de gebruiker javascript uitvoeren, ik laat het nog altijd niet toe, maar mocht ik ergens een foutje maken, dan kan het geen kwaad want hij kan toch _niets_ met de gestolen cookie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s