login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP] PNG naar favicon

Offline Godlord - 24/02/2007 15:12
Avatar van GodlordPHP gevorderde Hoi iedereen.

Ik heb dus een script gevonden om PNG om te zetten tot favicon.
hierzo.

Dat is allemaal mooi en wel maar ik heb nu dus zo een 300 PNG bestanden die ik wel in .ico zou willen hebben -.-' nu wil ik dus dat script zodat ik ermee al mijn PNG tot ico kan omzetten. Maarja ik weet niet in welke taal tot het is geschreven laat staan of iemand het script wel heeft. Maarja ik zoek dus een PHP versie hiervan die dus een bestand kan omzetten tot een .ico (voor meerdere bestanden kan ik wel scripten.)

Dus om mijn hele vraag kort en duidelijk te maken: Ik zoek een script die PNG naar favicon omzet op dezelfde methode ongeveer als op die site. Heeft iemand zo'n script?

Alvast Bedankt.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 24/02/2007 15:43
Avatar van Ibrahim PHP expert wat je zou kunnen doen is, zoeken naar een programma die png's kan omzetten naar favicon. Met php kun je m.b.v. een functie (volgens mij exec) die programma aanroepen. Die zal dan je png's omzetten naar favicon.

succes 
Offline Assailant - 24/02/2007 15:44
Avatar van Assailant Nieuw lid alle bestanden in een map met een bepaalde extensie omzetten naar een andere extensie:

php.net : Rename
Offline Ibrahim - 24/02/2007 15:45
Avatar van Ibrahim PHP expert dat is renamen, omzetten is heel wat anders.

je kunt ook *.php renamen naar *.html maar daarmee is het toch niet omgezet (slecht voorbeeld maar ja )
Offline Godlord - 24/02/2007 15:53 (laatste wijziging 24/02/2007 16:02)
Avatar van Godlord PHP gevorderde de structuur van .ico verschilt met .png ( -.-')
Offline Ibrahim - 24/02/2007 16:06 (laatste wijziging 24/02/2007 16:06)
Avatar van Ibrahim PHP expert Heb je al mijn manier uitgeprobeerd dan ? Anders moet je gewoon iemand ( kinderarbeid mag niet :p) inhuren die die 300 bestanden voor je omzet met de hand
Offline Godlord - 24/02/2007 20:06
Avatar van Godlord PHP gevorderde Die werd niet geaccepteerd . Bestaat er geen code voor? Ik denk toch niet tot het met een programma wordt gedaan.
Offline Rens - 24/02/2007 20:28

Crew algemeen
Maak om dat converteerscript een ander script wat door je map heenloopt en alle png bestanden omzet naar een ico bestand.
Je zet dat script wat je hebt in een functie en als je dit script een beetje ombouwt, dus dat de bestanden die *.ico zijn, door de functie worden gehaald van het andere script, ben je klaar...

Moet te doen zijn 

Succes 
Offline Threetimes - 25/02/2007 11:39
Avatar van Threetimes PHP beginner BMP en ico heeft wèl dezelfde structuur dacht ik, dus zet ze om naar bmp (met de GDlib) en hernoem ze daarna naar .ico;-)
Offline Rens - 25/02/2007 11:41

Crew algemeen
Ja, dat dacht jij.
Blijkt het dadelijk niet zo te zijn, kan ie alles weer hernoemen naar .bmp en kan hij ze alsnog converteren naar .ico met dat script 
Offline Threetimes - 25/02/2007 15:19
Avatar van Threetimes PHP beginner http://www.jpexs.com/eng/default/php.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s