login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

poll (Opgelost)

Offline W0etah - 23/02/2007 22:27 (laatste wijziging 23/02/2007 22:44)
Avatar van W0etahPHP beginner Ik heb een poll op mijn site gemaakt, maar ik wil dat iedere bezoeker maar 1 keer kan stemmen.

Hoe kan ik dit het best doen?

Ik had gedacht aan een sessie maar deze vervalt na een tijd
Cookies, deze kan de gebruiker verwijderen
ip opslaan, dan gaat mijn database vrij groot worden

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 23/02/2007 22:34
Citaat:
ip opslaan, dan gaat mijn database vrij groot worden
Maak je alsjeblieft niet druk om die paar KB.

Ik denk dat je toch iets zal moeten doen met het ip/host als je wil dat bezoekers ook kunnen stemmen, anders zal je de stemmen moeten registreren en mensen moeten verplichten om in te loggen.
Offline Ibrahim - 23/02/2007 22:34 (laatste wijziging 23/02/2007 22:35)
Avatar van Ibrahim PHP expert Sessie vervalt niet na een tijdje, maar wanneer je de browser sluit.

Je kunt ook een extra tabel aanmaken, met daarin 4 velden: ID, userID, gestemd, gestemd_op (ids scheiden met een komma o.i.d). Op de poll pagina check je of hij in de tabel staat, zo ja => al gestemd, zo nee => stemmen mag

Dit is een mogelijkheid, een tweede is cookies gebruiken. Maar cookies zijn te verwijderen...

edit: ik wist niet dat niet ingeloggde mensen ook konden stemmen 
Offline svm - 23/02/2007 22:36 (laatste wijziging 23/02/2007 22:38)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Als alleen ingelogde mensen kunnen stemmen, zou je het beste de ID's van de leden op kunnen slaan (kost weinig ruimte in je DB).
Anders zul je toch de IP's moeten opslaan.
Je kunt deze dan ook in een flatfile opslaan als je er geen database voor wilt gebruiken.

Edit:
En wat Proximus ook zegt: die paar bytes/KB in je database is echt geen ramp hoor.
Offline W0etah - 23/02/2007 22:40
Avatar van W0etah PHP beginner neej, iedereen kan stemmen

dus gewoon een db aanmaken?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s