login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beste beveiliging tegen bots

Offline Sweepee - 23/02/2007 21:07
Avatar van SweepeeHTML beginner Hallo,

Wat is de beste beveiliging tegen spambots (gastenboeken, etc.)?

Er zijn 2 mogelijkheden (volgens mij):

- werken met timeouts en IP (posten kan éénmalig per 30 seconden bijvoorbeeld).
- werken met een code (afbeelding) die gebruikers moeten overtypen.

De eerste mogelijkheid vind ik persoonlijk de beste. Wat denken jullie hiervan? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Groeten,
Sweepee

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 23/02/2007 21:10
Avatar van gothmog Lid Allebei zijn ze goed, maar van die 30 sec zou ik een uur maken als ik jouw was. Het is maar een gastenboek, geen forum.
En niet posten als de vorige post al van zichzelf was ofzo.
Offline Sweepee - 23/02/2007 22:43 (laatste wijziging 23/02/2007 22:44)
Avatar van Sweepee HTML beginner Ja, de timeout zal afhankelijk zijn van pagina tot pagina. Bijvoorbeeld 30 seconden bij een forum, 60 seconden bij een contactformulier, enz.

Hoe maak je dit dan het beste? Met sessies op database (IP en tijdstip van posten opslaan)? Database lijkt mij beter, want als een gebruiker zijn/haar browser afsluit is de beveiliging er af.

Zouden jullie ook een beveiliging maken voor ingelogde gebruikers?
Offline Ibrahim - 23/02/2007 23:53
Avatar van Ibrahim PHP expert 60 seconden bij een contact formulier 

Een tijdslimiet maken is erg makkelijk. Je maakt een sessie aan, daarin zet je de tijd waarop gebruiker iets post. Dan kijk je of tijd in sessie + x seconden dat gebruiker moet wachten al is verstreken met:

1. if( $_SESSION['tijd'] < ( time() + xseconden ) )

zo ja, sessie legen/verwijderen, zo nee: een bericht weergeven dat hij moet wachten.
Offline Threetimes - 24/02/2007 11:56
Avatar van Threetimes PHP beginner gewoon niet 2 keer achter elkaar met dezelfde naam/email/IP/allemaal
Offline ikkedikke - 24/02/2007 13:19
Avatar van ikkedikke PHP expert ik zou toch voor de plaatjes gaan. Het probleem van een spambot is dat die constant kan posten. Dus als de maker er achter komt dat hij maar 1 keer per uur kan posten stelt hij hem zo in dat er 1 keer per uur gepost wordt..
Offline Godlord - 24/02/2007 13:36
Avatar van Godlord PHP gevorderde - Degene die het laatste bericht heeft op iets verzonden zou het alleen kunnen bijwerken maar niet opnieuw iets zenden (Dat is hier op SiMa)

- Captcha. Afbeelding met aantal cijfers, letters, symbolen. Persoon moet deze over typen en dit is eigenlijk meer voor registratie.

- Gasten niet meer laten posten, tot ze maar een accountje maken.

- Tijdverschil in de berichten. In een bepaalde tijd een bericht kunnen zenden als de tijd nog niet is verlopen dan kan de persoon nog niks zenden.

- Berichten moeten nagekeken worden door Moderators of Admins voordat ze zichtbaar worden voor het publiek. Ik dacht dit "Post Moderation" wordt genoemd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s