login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

extra links

Offline Stefan14 - 20/02/2007 10:56 (laatste wijziging 20/02/2007 13:00)
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik wil in een menu graag een paar extra links laten verschijnen na het klikken op een item, probleem is alleen dat dit menu in een frame staat, was niet mijn keuze, want heb een bloedhekel aan frames, maar is niet anders.

Dat frame wordt dus niet ververst, wel moet ik er op de een of andere manier voor zorgen dat wanneer er op een link geklikt wordt, dat er dan een paar links bijkomen daaronder. een soort van submenu dus.
Hoe kan ik dit realiseren, mag met javascript wat mij betreft.

Ik ben zelf wat aan het proberen geweest met javascript en heb hier het volgende:
  1. <?php
  2. echo "<tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"#\" target=\"links\" title=\"docent aanmelden\" onclick=\"showLinks()\"><br />muziekdocent aanmelden</a></td></tr>";
  3. ?>
  4. <script language="JavaScript">
  5. function showLinks()
  6. {
  7. document.write('<tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"doc_new.php\" target=\"rechts\" title=\"docent aanmelden\">gratis lidmaatschap</a></td></tr>
  8. <tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"doc_bud.php\" target=\"rechts\" title=\"docent aanmelden\">budget lidmaatschap</a></td></tr>
  9. <tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"doc_vol1.php\" target=\"rechts\" title=\"docent aanmelden\">volledig lidmaatschap</a></td></tr>')
  10. }
  11. </script>
  12. <?php
  13. echo "<tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"adverteren.php\" target=\"rechts\" title=\"docent aanmelden\"><br />adverteren</a></td></tr>";
  14. echo "<tr><td></td><td height=\"20\"><a href=\"inloggen.php\" target=\"rechts\" title=\"docent aanmelden\"><br />inloggen</a></td></tr>";
  15. ?>

alleen werkt dit niet.
Bedoeling is dus dat wanneer er op docent aanmelden geklikt wordt, die 3 extra links tevoorschijn komen.
Maar ben een totale noob in javascript, dus weet ook totaal niet of dit de goede manier is.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 20/02/2007 13:07
Avatar van xSc Onbekend Zet het in een divje, dat je aan het uit zet. Daar zijn voorbeelden genoeg van.
Offline Stefan14 - 20/02/2007 13:21
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ok, <div disabled></div> om de div aan/uit te zetten heb ik gevonden, klopt dit?

en zo ja, hoe zorg ik dan dat die div gedisabled wordt zodra er op die link geklikt wordt?
Offline xSc - 20/02/2007 13:23
Avatar van xSc Onbekend Dat doe je met JavaScript:

- Geef je <div> een id (dat gebruik je ook in CSS)
- Met getElementById() kun je het element benaderen
- Met style.display kun je aan/uitzetten
Offline Thomas - 20/02/2007 13:44
Avatar van Thomas Moderator > I hope you are paying attention
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s