login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

menu's invouwen

Offline compudoc - 20/02/2007 07:39
Avatar van compudocPHP beginner ik wil graag iets voor mijn site maken dat je menu's kan inklappen (net zoals hier op SM). Hoe moet je dit maken en is dit mogelijk met PHP want javascript ken ik niet:s

alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nanon - 20/02/2007 08:12
Avatar van Nanon PHP interesse Sessions/ cookies gebruiken? Je kan ook hier bij de scripts kijken (Javascript) of op http://www.leejoo.nl hebben ze ook genoeg vouw menu's.
Offline compudoc - 20/02/2007 08:24
Avatar van compudoc PHP beginner nee ik bedoel net als hier op SM dat als je op dat knopje klikt dat er dan een waarde wordt verzonden dat het moet worden ingeklapt

dus al je klikt net als op sitemasters: ?menu=2&status=0
Offline Thomas - 20/02/2007 08:32
Avatar van Thomas Moderator Mja, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk bijgehouden in cookies...
Offline compudoc - 20/02/2007 08:45
Avatar van compudoc PHP beginner oke, ik kan dan zoeits waarschijnlijk wel maken maar hoe kan ik nou iets maken dat het script meteen al weet of bij het openen van de site of het menu open of dicht moet zijn?

dus bijvoorbeeld:

menu1: open
menu2: open
menu3: dicht
Offline Button - 20/02/2007 08:51 (laatste wijziging 20/02/2007 08:51)
Avatar van Button PHP ver gevorderde als de user nog onbekend is, nog geen cookies geplaatst bij de user, dan laat je bv.
menu2: dicht
menu3: dicht

hij logged in, je plaats cookie, hij verandert de waarden naar:
menu3: open

dit slaag je op in de cookie. de user loguit, verlaat de site of het venster. De volgende keer komt hij terug op de site, je checked dat er een cookie aanwezig is (met de waarden van de menu's), dat is zo, dus alles wordt zo weergegeven:
menu3: open
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s