login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cookie probleem, i guess (Opgelost)

Offline webbiexl - 19/02/2007 19:37 (laatste wijziging 19/02/2007 19:38)
Avatar van webbiexlPHP interesse Elke keer als ik inlog op mijn site krijg ik deze error sinds vandaag de site bestaat al jaren en is vorig jaar geupdate...

Citaat:
De pagina verwijst niet op een juiste manier door

Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.

* Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren
van cookies.

Nu accepteer ik alle cookies, weiger ik vrijwel niets ik snap niet waarom die nu ineens niet meer werkt! Hij heeft t altijd gedaan en heb geen updates gedownload

Kan iemand mij hier uitleg over verschaffen?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline X3ore - 19/02/2007 19:42 (laatste wijziging 19/02/2007 19:53)
Avatar van X3ore HTML interesse Heeft daarom niets met de cookies te maken, als je in firefox een pagina doorstuurt naar een pagina de niet(meer) bestaat.. dan krijg je deze error ook ;)
Offline webbiexl - 19/02/2007 19:51
Avatar van webbiexl PHP interesse gek, hij moet naar dezelfde pagina
Offline Rik - 19/02/2007 19:51
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Misschien verwijst hij naar zichzelf dat je een oneindige lus veroorzaakt?
Offline webbiexl - 19/02/2007 19:56 (laatste wijziging 19/02/2007 19:58)
Avatar van webbiexl PHP interesse inlog.php is geinclude in index. dit systeem draait al 3 jaar zo en sinds vandaag krijg ik kuren
ik ben met een site bezig en ik kan hm nu niet testen

1. $res = mysql_query("SELECT * FROM "tablename" WHERE gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'");
  2. $row = mysql_fetch_assoc($res);
  3. setcookie("gebruikersnaam", $row['gebruikersnaam'], time()+31570560, "/");
  4.  
  5. setcookie("wachtwoord", $row['wachtwoord'], time()+31570560, "/");
  6. $_SESSION['gebruiker'] = $row['gebruikersnaam'];
  7. $_SESSION['gid'] = $row['id'];
  8. header('Location: http://www.domein.nl/sub/index.php');

nogmaals sinds vandaag fockt ie en in firefox
Offline X3ore - 19/02/2007 20:06
Avatar van X3ore HTML interesse En deze locatie bestaat?

header('Location: http://....nl/sub/index.php';);
Offline Rik - 19/02/2007 20:07

Crew algemeen
Als index.php deze pagina include wordt er doorverwezen naar index.php en daar wordt deze pagina geincluded en die verwijst weer door naar index.php... Enzovoort.

Het ziet er behoorlijk uit als een oneindige lus. Heb je niet iets anders veranderd in je script dat van invloed kan zijn? Of is er iets op de server veranderd?
Offline webbiexl - 19/02/2007 20:44 (laatste wijziging 20/02/2007 10:04)
Avatar van webbiexl PHP interesse op de server geen idee... kheb niets vernomen of info gekregen daarover

hier de code van login.php
http://www.plaatscode.be/4289/

@x3ore ff veranderd wil niet dat iemand gaat neuzen, betalende klant
Offline Rik - 19/02/2007 20:49

Crew algemeen
Quote van [url=http://nl3.php.net/manual/nl/function.session-start.php]php.net[url]:
Citaat:
If you are using cookie-based sessions, you must call session_start() before anything is outputted to the browser.

Probeer dat eens...

En anders zou ik die header('...'); ff commenten en er die('je zou worden doorverwezen') oid voor in de plaats zetten. Als je dan niet meer die error krijgt weet je waar het probleem zit.
Offline webbiexl - 19/02/2007 22:23
Avatar van webbiexl PHP interesse is er iets waarmee ik header('') kan vervangen?
Offline Thomas - 20/02/2007 08:48
Avatar van Thomas Moderator - is er iets aan je server veranderd (PHP versie)?
- heb je al geprobeerd je cookies weg te gooien?
- maakt je site gebruik van frames?
- header()s worden pas aan het einde van je script uitgevoerd, als je dus het volgende doet:

1. <?php
  2. if(true) // een of andere conditie die true oplevert
  3. {
  4. header("Location: elsewhere.php")
  5. }
  6. // blaat
  7. ...
  8. ?>

Dan zal het // blaat-gedeelte NOG STEEDS UITGEVOERD WORDEN, voordat er wordt geredirect. Zet dus ALTIJD exit() na een header-statement.

Je bent zo genaaid als je je dit niet realiseert. Voorbeeld: delete_all_users.php (ik kan geen reden verzinnen waarom je zoiets zou willen doen, maar je weet maar nooit):

1. <?php
  2. if(!$is_admin)
  3. {
  4. header("Location: unauthorized.php");
  5. }
  6. mysql_query("TRUNCATE TABLE users");
  7. ?>

Zelfs al is $is_admin false zal de users-tabel toch leeggegooid worden, voordat je geredirect wordt naar unauthorized.php...

- je output HTML voordat je cookies zet; dus tenzij je ob_start() gebruikt zou dit niet moeten werken, zet error_reporting(E_ALL) boven in je script?
Offline webbiexl - 20/02/2007 10:02 (laatste wijziging 20/02/2007 10:13)
Avatar van webbiexl PHP interesse ha die fangs.
Php versie is niet veranderd en alles was zowat al richting php5 geupdate
cookies zijn uit ff en ie verwijderd
gebruik geen frames alleen maar classes en id's
exit() staat er daar kwam ik gisteravond al achter dat die er niet stonden

dit is het sinds gisteravond geworden
http://www.plaatscode.be/4288/

Ik krijg ook alleen problemen als mijn cookies en sessions zijn weggeschreven, als ik die weer verwijder kom ik pas op de gewenste pagina. Dus ik kan inloggen wat ik wil maar ik kom nergens
Offline Thomas - 20/02/2007 10:12

Je hebt nog steeds output voor ob_start().

Daarnaast kun je niets doen met $_SESSION (regel 5) voordat je je sessie hebt gestart / hebt voortgezet (regel 55).
Offline webbiexl - 20/02/2007 10:28 (laatste wijziging 20/02/2007 10:28)
Avatar van webbiexl PHP interesse http://www.plaatscode.be/4291/

werkt nog niet hoe en wat ik ook doe, kunnen wij niet via msn dit regelen dan kan ik je de site laten zien en ff eeen test account kijken of het niet alleen maar aan mijn computer ligt of internet verbinding.
Offline Thomas - 20/02/2007 10:44 (laatste wijziging 20/02/2007 10:45)
Avatar van Thomas Moderator Hehe, als je dan toch de layout van Sitemasters kopieert, waarom gebruik je dan niet ook het loginmechanisme wat hier wordt gebruikt - al was het maar voor "inspiratie".
Offline webbiexl - 20/02/2007 10:59 (laatste wijziging 20/02/2007 11:04)
Avatar van webbiexl PHP interesse o maar daar ben ik allang niet egt meer mee bezig lol dat heb ik 3 jaar geleden nagemaakt om te kijken hoever ik zou komen... ik had 2 designs gemaakt en de leden de keus gegeven, deze werd t (met toestemming zonder rippen) 

ik zal daar eens ff naar kijken, het gaat om een andere site, maar deze heeft zn update wel nodig hahaha

BTW heb jij enig idee waardoor het zou komen want ook error_reporting(E_ALL); geeft niets weer en ik werk met IE7 & FF2.. ik heb al veel rare dingen gezien maar dit nog nooit
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s