login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP reactie systeem

Offline DrB - 19/02/2007 09:12
Avatar van DrBHTML interesse Beste Leden,

Ik heb verschillende video's op mijn site staan met de volgende link structuur:

www.mijn-site.nl/nummer.php

Nu wil ik dat men een reactie kan geven op elk nummer. Ik heb al zitten googlen en kwam verschillende reactie systemen tegen. Het probleem is alleen dat ze niet super goed uitleggen hoe je moet beginnen. Ik moet met "Ids" werken geloof ik?

Als iemand me via dit forum een beetje op weg zou kunnen helpen zou top zijn. Je hoeft niet alles voor te kauwen, als ik maar weer aan de slag kan 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline delta_004 - 19/02/2007 09:22 (laatste wijziging 19/02/2007 09:23)
Reacties tabel: id, gebr, bericht, ip, timedate, videoid

Via post form in db laten vullen op video pagina: post gebr, post bericht, server remote_addr, time(), get videoid

En dan op de pagina van je video: query select * reactie tabel where id = videoid

Op je pagina:
while query
echo bericht
Offline Godlord - 19/02/2007 09:27 (laatste wijziging 19/02/2007 09:37)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Als je een lijst hebt dan zou je normaal gezien als je op een topic in een lijst klikt tot je een pagina krijgt met het filmpje. Onder het filmpje kan je dus een link maken met "Reageer op dit filmpje" en daarnaast "Lees de reacties" dan gaan die beide naar een bepaalde pagina met een Get invoer of wat je ook wilt en daar kun je dan reageren of de reacties bekijken dus ik zou dan een soort guestbook nemen en een inlogsysteem erop bouwen als je dat wilt. Nu een guestbook maken is niet echt moeilijk maar je moet het maar kunnen.

om het weer te geven doe je while en mySQL gebruiken.

zoiets in deze vorm:
Connect met mySQL
Selecteer Database
Haal info
$firstmessage = true;
While (eerste waarde <= totaal berichten) {
if ($firstmessage === false) {
Plaat hr of w/e
Plaats info
} else {
Plaats info
$firstmessage = false;
}
Doe de eerste waarde + 1
}
echo "Link met string "Reageer"";

in die aard zou je weergeven kunnen maken.

Reageren is niet moeilijk een gast moet een naam, e-mail, bericht invullen. Wat jij wilt. Het beste zou je ook nog de IP in de database erbij opslaan zodat admins die kunnen zien. Members hoeven geen naam noch e-mail in te vullen. Maar best nog de IP dan opslaan als je dat wilt.

Connect met mySQL
Selecteer database
If (isset($_POST['submit'])) {
Plaats info in database.
Refresh naar de reacties.
} else {
laat formulier zien
}

Die structuur heb je ongeveer nodig voor het reageren en elke pagina met een filmpje zou je een ID moeten geven en die zelfde ID wijst terug naar de reacties en reageer pagina.
Offline delta_004 - 19/02/2007 09:28 (laatste wijziging 19/02/2007 09:33)
Avatar van delta_004 Onbekend OMG:D, ik had geen zin om dat te maken ik ben zelf ook bezig:)
BTW die firstmessage methode op die manier kon ik nog niet. Maar zoals je het nu hebt blijft firstmessage tog voor altijd op true staan? Je zet hem nergens naar false?
Offline Godlord - 19/02/2007 09:37 (laatste wijziging 19/02/2007 09:38)
Avatar van Godlord PHP gevorderde owja sorry. dat is om de<hr> goed te plaatsen. ff bijwerken .

EDIT: Bijgewerkt.
Offline DrB - 19/02/2007 11:13
Avatar van DrB HTML interesse K bedankt voor de reacties, ik ga er even mee aan de slag 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s