login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp met Songteksten site.

Offline Scythen - 17/02/2007 15:30
Avatar van ScythenPHP gevorderde Dames en heren,

ik wil graag een site maken van allerlei soorten Songteksten, nou is mijn vraag.. wat heb ik allemaal nodig? Sowieso een pagina navigatie systeem, maar wat nog meer? Moet ik ook wegschrijven en lezen uit een bestand etc?
Ik wou graag jullie hulp.

B.V.D.

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Godlord - 17/02/2007 15:33
Avatar van Godlord PHP gevorderde een soort systeem waar je song teksten kan toevoegen, een admin of mod kan die dan goed keuren en als ie goedgekeurd is dan staat ie in een lijst, misschien een guestbook of/en forum en een nieuws pagina waarop het website nieuws staat en nieuws over muziek enzo.
Offline Scythen - 17/02/2007 15:39 (laatste wijziging 17/02/2007 15:40)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Ja oke, maar hoe voeg ik ze toe? Het is gewoon 1 pagina met tekst.. ik denk niet dat dit zomaar in MySQL kan? 1 pagina per songtekst dus. Dat zijn er heel wat.
Offline Ultimatum - 17/02/2007 15:41
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat kan zat in mysql

Veld op LongText, ik denk dat je mysql namelijk best onderschat (no offence deed ik ook altijd )

Je kan ook elke songtekst in een .html bestand zetten en dan in de database teruglinken en dan kan je het zo includen
Offline Scythen - 17/02/2007 15:42
Avatar van Scythen PHP gevorderde Hmm, even kijken.. dus als ik het goed heb:

Gewoon een admin.php, een <textarea> .. daar de tekst in van een liedje, met een knop toevoegen in de LongText field dan, en dan weer uitlezen via MySQL? En dan gewoon sorteren op alfabet, etc etc..

zit wel veel werk achter, maar klopt dit een beetje?
Offline Ultimatum - 17/02/2007 15:46
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, kijk je tabel ziet er bijvoorbeeld zo uit

id------, artiest---, song
int(11) | int(11) | longtext

en dan voeg je voor elke song een nieuwe record toe en dan kan je sorten op id
Offline Scythen - 17/02/2007 15:48 (laatste wijziging 17/02/2007 15:50)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Aha, I see..

dus dat verhaal met de knop en toevoegen knop enzo klopt?

id int(11) ???:ooh:
Offline Ultimatum - 17/02/2007 15:54
Avatar van Ultimatum PHP expert Wat is daarmee?
Dat veld moet je dan ook primary maken + auto_increment. Hoop dat je dit allemaal snapt..
Offline nemesiskoen - 17/02/2007 15:58
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Toestemming van de auteurs om de sonteksten op je site te plaatsen.
Offline Scythen - 17/02/2007 17:25
Avatar van Scythen PHP gevorderde heb nu een songtekst systeem, maar elke keer als ik een liedje toevoeg.. komt er een extra kolom artiest bij, in de songteksten lijst.. iemand enig idee?
Offline timo - 17/02/2007 17:28
Avatar van timo PHP ver gevorderde dat hoort ook..
Offline Scythen - 17/02/2007 17:29
Avatar van Scythen PHP gevorderde Nee, je snapt me niet volgens mij. Ik heb een lijst, met alle artiesten zeg maar (in php, op mijn pagina artiesten.php). Nu als ik een songtekst toevoeg, komt er in die artiesten.php een nieuwe rij met artiest, dus komt de arties nog een keer. terwijl die gewoon overheen moet zeg maar..
Offline Ultimatum - 17/02/2007 17:29
Avatar van Ultimatum PHP expert Bedoel je het zo:

Je bedoelt dat je bij elke rij ook een artiest krijgt?
Dus zo:

1 - artiest1 - songtekst1
2 - artiest2 - songtekst2
3 - artiest3 - songtekst3

Dat is logisch als dit het geval is.. Als je dit niet snapt lees dan tutorials want dit is de basis 
Offline Scythen - 17/02/2007 17:32 (laatste wijziging 17/02/2007 17:40)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Nee, dat bedoel ik niet .

Artiest:
babaky
babaky
babaky
babaky

Dit is mijn artiesten lijst, daar kan je op klikken, krijg je een lijst van de titels die er bij horen, als je op de titels klikt kom je bij de songtekst zelf. Maar nu komt er telkes een rij in de TABEL bij.. met artiest, terwijl die dat niet hoort te doen, beetje moeilijk uit te leggen.

iemand?
Offline Ultimatum - 17/02/2007 17:51
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, je bent heel onduidelijk..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s