na 30 min te hebben gezocht, vind ik dat het nu tijd is om jullie raad te vragen. Heb het forum en google doorgespit, maar kwam niks nuttigs uit..
ik wil dus een simpele pagina systeem met bijv. pagina?id= etc. ik ben hier helemaal niet bekend in, dus misschien kan iemand mij wat bijbrengen over dit. BVD
door op je index.php een scriptje zoals die van Martijn neer te zetten, deze include je pagina registreren.php of een andere pagina die achter ?pagina= staat.
Met frames zou ook wel mogelijk zijn, maar ik wil je aanraden om het maken van een site met frames af te leren.
Als je zo een grote ervaring heb hoor je dit ook te kunnen. Zijn namelijk basis functies. De global $_GET, de func include de func is_page of file_exists
Zoek op google naar voorbeeldcodes van een pagina systeem, klikkerdeklik, je ziet bij relevante links vooral dat $_GET en de taalconstructie require/include en enkele functies om te kijken of het (opgegeven) bestand bestaat. Nu houd je dit scriptje erbij om je eigen script te maken en om te begrijpen wat het doet.
Je begint door op te zoeken wat arrays zijn (en bekijk globaal wat je met arrays kunt doen/functies op kunt uitoefenen, zoek op wat super globals zijn; Zo vind je meer informatie over $_GET; Nu weet je wat meer over $_GET, dan ga je verder met (de taalconstructie, geen functie is het) require en de functie file_exists.
Nu je beetje een basis hebt gelegd, kun je een goed werkende manier bedenken en uiteraard een veilige manier, de bezoeker mag niet zomaar overal toegang hebben in files en wat kunnen rondneuzen. Je zou met de kennis die je wat hebt opgedaan van de arrays, de files die 'valid/bekeken' mogen worden in een array zetten en zo controleren of de opgegeven pagina ook daadwerkelijk bekeken mag worden en zo ga je hier verder mee spelen. Zo zijn er tal van manieren om dit te realiseren.
:):D
PS: Zo kun je het in het vervolg ook doen me dergelijke applicaties.