login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Upload problemen php5

Offline Velthuizen - 07/02/2007 23:23
Avatar van VelthuizenNieuw lid Op onze vorige server met php4 maakten wij gebruik van een script om foto's te uploaden dit werkte 100%.
Nu hebben wij onze site overgezet op een nieuwe server waar php5 op draait en nu werkt ons upload script niet meer.
We krijgen geen foutmelding alleen geeft ons script de melding file niet geupload.
Dit komt omdat de de filesize 0kb is en dan geeft php bij het copy commando FALSE
Onderstaande code staat in ons script maar geeft bijvoorbeeld bij $File_size geen waarde

$File_name=$_FILES['File']['name']; geeft de filenaam OK
$File_type=$_FILES['File']['type']; geeft 0 niet ok
$File_size=$_FILES['File']['size']; geeft 0 niet ok
$File_error=$_FILES['File']['error']; geeft 6 geen tmp dir

Ik heb zo'n beetje alle forums al gelezen over upload problemen maar vind nergens een passend antwoord.
Mogelijk register_globals of mogelijk safe_mode=on

Is er iemand die echt weet wat hier mis gaat.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 08/02/2007 00:29
Citaat:
$File_error=$_FILES['File']['error']; geeft 6 geen tmp dir

Je tijdelijke directory is dus niet toegankelijk voor je PHP user. Dit kan veroorzaakt worden door de safe_mode.

Kijk eens hier voor wat info over het instellen van jouw eigen directory als temp dir. Dat zou het moeten oplossen.
Offline xSc - 08/02/2007 07:22
Avatar van xSc Onbekend Ik meen dat de de array $_FILES gewijzigd is in PHP5:

(Doe anders eerst even print_r($_FILES), dan kun je het zien, maar volgens mij (uit m'n hoofd) is het zo:)

$File_name=$_FILES['File'][0]['name'];
$File_type=$_FILES['File'][0]['type'];
$File_size=$_FILES['File'][0]['size'];
$File_error=$_FILES['File'][0]['error'];

Zoiets herinner ik me. Wij zijn een aantal maanden geleden overgestapt en toen liep ik ook tegen deze problemen aan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s