login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pagina automatisch laten uitvoeren op server...

Offline trash - 05/02/2007 14:34
Avatar van trashNieuw lid ik zit met een aantal pagina's die automatisch moeten uitgevoerd worden
bv elke middag om 13u moeten er aantal berekeningen gemaakt worden om de site up to date te houden...

ik weet dat je zoiets met cronjobs kan gescheduled worden maar zijn die beschikbaar op mysql?

wat is de beste oplossing hiervoor?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 05/02/2007 14:53
Avatar van Thomas Moderator Cronjobs zijn meestal "onderdeel" van je webserver, het is niet iets van MySQL.

Wie host je website? Welk platform? Heb je een controlepaneel?

Need the info.
Offline Warbringer - 05/02/2007 15:01
Avatar van Warbringer Onbekend ik heb iets soort gelijks nodig, iemand post iets.
als het 30 dagen oud is wordt het verwijderd uit de sql database (de hele row)... is dit dan ook niet mogelijk?
Offline Gerard - 05/02/2007 15:05
Avatar van Gerard Ouwe rakker Natuurlijk, maar waarom zou je iets willen verwijderen uit de database na 30 dagen? Maak het gewoon ontoegankelijk voor leden. Voor jezelf kan het ooit wel nuttig zijn om terug te zoeken. Wie weet wil je zelfs een zoekfunctie maken zodat mensen in het archief kunnen zoeken. Zie je het al voor je dat sima posts maar 30 dagen bewaard.
Offline Warbringer - 05/02/2007 15:08
Avatar van Warbringer Onbekend nou het is gewoon een 'test' project van me.
een vacature bank. als een vacature 30 dagen oud is, wil ik hem graag verwijderd hebben, ze moeten dan maar een nieuwe posten. of na 60 dagen, iig hij moet verwijderd worden anders blijft de database maar vol lopen en voller en voller 
Offline trash - 05/02/2007 15:18
Avatar van trash Nieuw lid wat mij betreft is het probleem al opgelost, blijkbaar staat het forum van mijn provider vol van de info... moet lukken!

cronjobs zal het idd worden
Offline Warbringer - 05/02/2007 15:23
Avatar van Warbringer Onbekend mooi zo, success ermee!
(is dat forum voor iedereen toegangelijk misschien? )
Offline trash - 05/02/2007 16:24 (laatste wijziging 05/02/2007 16:24)
Avatar van trash Nieuw lid yup lukt

forum.priorweb.be
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s