login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

url van pagina(s)

Offline compudoc - 03/02/2007 19:44
Avatar van compudocPHP beginner je hebt hier op SM dit soort url's: http://www.site...&cat=1

waarvoor staat die / (?pagina=forum/index)
want ik zie dit soort urls ook wel eens op andere sites en het lijkt mij op een of andere manier slim om het zo te doen (categorien ofzo)

dus, wie kan mij vertellen hoe het zit?
alvast bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 03/02/2007 19:49

PHP gevorderde
ik neem aan dat er hier submappen genaamd "forum" "wedstrijden" enz zijn. Die / is dus gewoon voor "mapnaam/bestandsnaam"
Offline compudoc - 03/02/2007 19:53
Avatar van compudoc PHP beginner dus niet iets als (sub)categorien uit een DB ofzo?
Offline yannick - 03/02/2007 21:58
Avatar van yannick PHP interesse Ik denk niet uit een DB, want dan zou je onnodige ruimte + querys gebruiken als het ook met gewone mappen kan 
Offline Grayen - 04/02/2007 11:21
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Nee het is niet iets voor de DB het is zoals men hierboven al dacht als submap. Alleen hebben ze op sitemasters er niet echt veel gebruik van gemaakt kijk maar eens naar de url in het forum, die blijft forum/index.

De gedachte erachter is om stel je hebt 2 dingen (forum, downloads). Je hebt voor beide een pagina categorien en topics. Om hierbij orde te houden stoppen ze de categorien.php en topics.php van forum in een map forum en die van downloads in een map downloads. Ik gebruik het zelf ook als ik grote scripts heb .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.155s