login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail headers

Offline Stijn - 03/02/2007 18:05
Avatar van StijnPHP expert hallo

ik heb iets vervelends. Me mail bestaat uit HTML code (tabellen enzo voor wat layout te geven aan de mail). Nu wordt dat goed gelezen door outlook. maar in hotmail/gmail zie ik de HTML code!!!

dit is de headers die ik gebruik:

1. <?
  2. $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
  3. $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
  4. $headers .= "Return-Path: Jozef Leenknegt <jozef.leenknegt@telenet.be>\r\n";
  5. $headers .= "Reply-To: Willi's Wereld <williswereld@skynet.be>\r\n";
  6. $headers .= "From: Willi's Wereld <williswereld@skynet.be>\r\n"; ?>

voorbeeld van mail die ik ontvang in gmail

groeten & dank
stijn

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Godlord - 03/02/2007 18:12
Avatar van Godlord PHP gevorderde Sommige mail system hebben geen MIME wat dus inhoudt tot je de HTML code gaat zien op sommige plaatsen...
Offline Ibrahim - 03/02/2007 18:14
Avatar van Ibrahim PHP expert je verwacht toch wel dat gmail html kan lezen 

Dit is misschien een stomme vraag maar gebruik je htmlentities over je bericht ? htmlentities($mailtje);
Offline Stijn - 03/02/2007 18:16
Avatar van Stijn PHP expert nee , het is pure HTML code die ik verstuur. Ik echo de code op mijn scherm als hij verstuurd en die wordt mooi weergegeven. Kvind het raar, want ik heb nog nooit problemen gehad met HTML en mail. Maar klopt die eerste header wel en die tweede header?
Offline Scythen - 03/02/2007 18:19
Avatar van Scythen PHP gevorderde Mag ik vragen waar die NBSP voor staat? ik zie het wel vaker..
Offline webstab - 03/02/2007 18:21
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Misschien iets heel stom, maar doe eens die \r weg. Bij mij zorgde dat vorige keer voor problemen.

Maar ik kan je eigelijk iets veel beter aanraden. Uw mails versturen over een SMTP-connectie. Dan heb je dat probleem ook niet en gaat alles sneller. (Vooral voor nieuwsbrieven)
Offline Stijn - 03/02/2007 18:29 (laatste wijziging 03/02/2007 18:30)
Avatar van Stijn PHP expert smtp??? Ik heb dat al veel gezien maar weet er niets van.

ps: webstab door die \r weg te doen lukt het hartelijk bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s