login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

direct ouputten

Offline pj_muller00 - 30/01/2007 09:52
Avatar van pj_muller00PHP interesse Beste,

Ik denk dat veel programmeurs met dit probleem al geconfronteerd zijn ...

Meestal laat PHP de pagina pas zien als alles geladen is.
Maar wanneer PHP merkt dat hij in een zeer lange lus zit, gaat hij al het begin 'outputten' terwijl hij de andere dingen aan het berekenen is.

Maar nu heb ik een lus met niet zo veel elementen, maar elk element duurt wel zeer lang om te berekenen, dus vanzodra hij één result heeft moet hij het al tonen.

Iemand een idee hoe dat moet gebeuren ?

Alvast bedankt,
Pj  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/01/2007 10:38 (laatste wijziging 30/01/2007 10:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid Breek je code op in verschillende functies.
functie 1 duurt heel lang (lus 1)
functie 2 duurt heel lang (lus 2)
etc

Het lijkt mij logisch dat hij dan zodra hij funtie 1 heeft gedaan, hij die dan toont, terwijl hij wss nog bezig zal zijn met de andere functies.

Verder zou je mss je code wat aantrekkelijker kunnen maken zodat hij niet zolang hoeft te rekenen 

edit, net even gewoon een domme for loop getest, maar er word niets getoond zolang hij niet klaar is met rekenen, dus mijn bovenstaande reactie is ook nutteloos ;)

edit2, mss zou je iets met javascript kunnen doen.
Je laat javascript de inhoud van een bepaalde div ID (hidden) in de gaten houden, zodra die inhoud veranderd zet je die div op visible.
(Denk maar hardop hoor)
^^
Offline timo - 30/01/2007 14:14
Avatar van timo PHP ver gevorderde als het egt heel erg is kan je het zoals vinTage al zei in 2 functies doen, maar dan maak je 2 div's met als inhoud iets van makeFunc1(); (javascript dus)
die functie doet dan via Ajax ofzo een request op functie1.php en tegelijk word functie2.php ook geladen..
Offline pj_muller00 - 30/01/2007 14:28
Avatar van pj_muller00 PHP interesse neemt dat niet veel server load in beslag ?
Offline Gerard - 30/01/2007 15:03
Citaat:
Maar nu heb ik een lus met niet zo veel elementen, maar elk element duurt wel zeer lang om te berekenen, dus vanzodra hij één result heeft moet hij het al tonen.

Iemand een idee hoe dat moet gebeuren ?

Jesj, output buffering functies! Have phun.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.235s