login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Includes van volledige pagina's

Offline bertenz - 27/01/2007 16:10
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Mijn website is opgebouwd met Div's en ik maak gebruik van includes om de verschillende pagina's in te laden. Als je een volwaardige pagina (<html><head><title></title> ...) inlaadt, wordt dat gedeelte dus ook geïnclude. Maakt het iets uit dat de volledige pagina (die bijv. 3 andere pagina's include) dan ook 4 keer het gedeelte "<html><head><title></title> ....." bevat? Als het voor de pagina zelf niks uitmaakt, wat ziet Google dan eigenlijk? (aangezien er dan dus 4 keer titel, description en keywords in staan)

Verder had ik nog een vraag. Is het mogelijk om de titel, description en keywords van een pagina dynamisch te maken? (en dat Google daar dan ook iets mee doet)

Alvast bedankt.

Bertenz

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jasperken - 27/01/2007 16:13
Avatar van jasperken PHP interesse die meerder html, head en title tags zijn denk ik geen probleem.

Je kan je discription, titel en keywords dynamisch maken per pagina maar dat heeft tegenwoordig niet zo echt heel veel zin meer aangezien dat Google tegenwoordig toch de effectieve content van je pagina na kijkt. Je kan je title natuurlijk altijd dynamisch maken met gebruik van php en bijvoorbeeld de titel van een nieuwsbericht in de pagina naam verwerken. Maar dat lijkt me enkel goed voor de gebruiksvriendelijkheid.
Offline bertenz - 27/01/2007 22:14
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor je reactie. In principe kan ik die html, head en title tags dus gewoon laten staan. Aangezien de pagina's echter toch nooit apart geopend kunnen worden (altijd dmv includes), hebben die tags waarschijnlijk geen zin of wel?
Offline Ultimatum - 27/01/2007 22:16
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je het strict wil hebben zou je dus die htmls weg moten halen. Je moet op de pagina's die je include geen html, body, head gebruiken. Omdat de pagina toch standaard in de body word geinclude heb je die op de geinclude pagina zelf niet meer nodig
Offline ikkedikke - 28/01/2007 00:53
Avatar van ikkedikke PHP expert je kan je title ed dinamisch maken door gebruik te maken van een template engine. zo heb je altijd de juiste titel en trefwoorden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s