login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wachttijd AND Procenten

Offline lasdesigner - 26/01/2007 19:43
Avatar van lasdesignerPHP beginner Dag Sitemasters - Members, ik ben weer terug om jullie vele vragen te stellen xD Hier volgen er al 2:

1) Hoe kan ik het beste een wachttijd-systeem maken? Een time-out? Het mag dus niet zo zijn dat als ik het scherm afsluit en opnieuw kijk de wachttijden zijn afgelopen. Dus kan ik dan het beeste cookies gebruiken? Maar deze kunnen ze verwijderen. Dus hoe moet het dan? Database??

2) Hoe kan ik procenten maken? Dus dat de kans op iets 21 procent is. Ik snap dat je dan wiskunde kan gebruiken:
deel / geheel * 100. Maar, ik bedoel dan ook dat als je op een knop klikt het 21 procent kans moet zijn dát er iets gebeurd. Hoe maak ik zo'n scriptje?

Alvast bedankt, ik hoop dat het duidelijk is 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline demich - 26/01/2007 19:51
Avatar van demich Nieuw lid Eerst de 2de vraag oplossen

$random = mt_rand(0,100)
if($random<=21)
{
//doe iets
}
else
{
//doe niets
}
Offline lasdesigner - 26/01/2007 19:51
Avatar van lasdesigner PHP beginner omfg, hoezo heb ik daar niet aan gedacht om dat zo te doen? Slim man! Dank je!
Offline demich - 26/01/2007 20:01
Avatar van demich Nieuw lid Graag gedaan !

Nu wat je eerste vraag betreft

Stel dat de wachttijd 15 minuten is, dan moet je een mktime doen waarbij je dus 15 minuten bij de datum van nu optelt en dan die mktime in de database zetten.

Als dan iemand probeert in te loggen en je ziet dat de datum van nu lager ligt dan die in de database moet je de toegang blokkeren.

Weet dus niet hoe dat juist allemaal moet, maar zou je aanraden eerst dit document te lezen
http://schoolwe...Datums.doc
en daar tonen ze je hoe je met datums en mktime moet werken (is lang geleden bij mij)
Offline lasdesigner - 26/01/2007 20:06
Avatar van lasdesigner PHP beginner Dank je ik begrijp wat je bedoel denk ik. Je moet gewoon, stel 60 sec is makkelijker (A). dan zet je mktime + 60 seconde in de database en wanneer het dit is (of meer) word die uit de database verwijderd en kan die dus weer klikken?

Bedankt! (K)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s