<?php
$ophalenwebsites = mysql_query("SELECT id FROM portfolio WHERE categorie='websites' ORDER BY id DESC");
$iwebsites = 1;
while($getwebsites = mysql_fetch_assoc($ophalenwebsites))
{
echo "<a href=\"preview.php?p=".$getwebsites['id']."\" title=\"".$iwebsites."\" target=\"portfolio\">".$iwebsites."</a> ";
$iwebsites++;
}
?>
<?php
$ophalenwebsites=mysql_query("SELECT id FROM portfolio WHERE categorie='websites' ORDER BY id DESC");
zie tutorials, en zoek naar pagina navigatie (+php)
Die tutorials volgen, en als je een beetje verstand hebt van PHP, moet je dat zeker wel kunnen omzetten naar wat jij wilt.
Nee ik gebruik het voor een portfolio systeempje.
In de admin panel voeg je een preview link en fullsize link toe, ik haal ze op en zet ze in 1 2 3 4 enz.
Als je op 1 klikt opent die de preview en die is klikbaar en als je erop klikt opent die fullsize.
klik maar iets aan, dan snap je wat ik bedoel.. ;)
en als je kijkt bij photography heb je die >>..
Hij heeft het nu allemaal handmatig gedaan daarom maak ik dit systeempje.
Maar die van jou FangorN is niet zo netjes op die pagina
Het enige wat je hoeft te gebruiken is een "offset" die je meegeeft aan je URL. Deze geeft dan aan op welke pagina-met-maximaal-10-items je zit.
De manier die jij wilt gebruiken is nagenoeg gelijk aan die van mijn pagina-navigatie-tutorial. Je geeft een waarde mee aan de URL die je op een bepaalde manier gebruikt in je query (in je LIMIT-gedeelte).
Je kunt toch van hetzelfde principe gebruik maken?
Als je de "vertaalslag" van tutorial naar jouw variant niet kunt maken, lijkt het mij reden te meer om jezelf eens af te vragen over hoe je dit aan gaat pakken, in plaats van het denkwerk (weer?) aan anderen over te laten.
Echt, alle ingrediënten zijn aanwezig (een navigatie-variabele in je URL, een stukje code die hier eens kritisch naar kijkt, een query en navigatie die op grond hiervan worden opgebouwd), aan jou de taak om hier iets van te bakken. Deze ervaring lijkt mij belangrijk als je op den duur zelf dingen in elkaar wilt zetten (practise makes perfect).
Ja maar wat een heeft dit met mijn dinges te maken, als ik nu 25 items heb maakt die 1 - 2 - 3 - 4 -5, ik snap niet wat ik daar aan heb.
Ik wordt echt gek nu
Was me al opgevallen, maar lost het probleem niet op
EDIT: Volgens mij komt het door de limit, hij haalt er niet meer dan 10 op dus kan $iwebsites nooit groter dan 10 zijn
Dus heb ik $aantal_op_1_pagina even aangepast naar 11 en dan liet die wel >>> zien alleen met een rare link.. ?start=121 en als ik daarop klik gebeurt er niks..
Hoe kan ik dit fixen
<?php
function navigatie($sQuery, $iItems, $sNow)
{
$iNow = $_GET[$sNow];
// Om juiste berekeningen te maken moet er bij het id een worden opgeteld.
$iNow++;
// Het totaal aantal rijen in de tabel.
$iTotal = mysql_num_rows(mysql_query($sQuery));
// Controleren of iemand niet de url handmatig heeft lopen wijzigen, waardoor errors ontstaan.
if($iNow > $iTotal) $iNow = $iTotal;
else if($iItems > $iNow) $iNow = $iItems;
// Berekend een waarde waarmee hij moet vermedigvuldigen en rond deze naar boven af.
$iNow = ceil($iNow / $iItems);
$iMax = ceil($iTotal / $iItems);
$sNav = $iNow > 1 ? '<a href="preview.php?'.$sNow.'='.($i - 1).'" title="vorige" target="portfolio"><<</a>' : '';
for($i = ($iNow * $iItems - $iItems + 1); $i <= ($iNow * $iItems); $i++)
{
$sNav .= '<a href="preview.php?'.$sNow.'='.($i - 1).'" title="'.$i.'" target="portfolio">'.$i.'</a>';
}
$sNav .= $iNow < $iMax ? '<a href="preview.php?'.$sNow.'='.($i - 1).'" title="vorige" target="portfolio">>></a>' : '';
$aReturn['navigatie'] = $sNav;
$aReturn['query'] = $sQuery." LIMIT ".$aLimit['start'].','.$aLimit['end'];
}
$aNavigatie = navigatie("SELECT id FROM portfolio WHERE categorie = 'websites'", 10, 'id');
// een query om een loop uit te voeren, indien nodig.
$aNavigatie['query'];
// De navigatie
$aNavigatie['navigatie'];
?>
<?php
function navigatie($sQuery,$iItems,$sNow)
{
$iNow=$_GET[$sNow];
// Om juiste berekeningen te maken moet er bij het id een worden opgeteld.
<?php
$portfolio = portfolio("SELECT * FROM portfolio WHERE categorie = 'websites' ORDER BY 'id' DESC LIMIT 1,10");
?>
<?php
$portfolio= portfolio("SELECT * FROM portfolio WHERE categorie = 'websites' ORDER BY 'id' DESC LIMIT 1,10");
?>
Werkt dat niet? Je selecteerd alles in de table portfolio op id (of waarop je ze dan ook wilt ordenen (aflopend in dit voorbeeld).
Je weergeeft er maar 10 omdat je nummer 1 t/m 10 pakt (LIMIT).
Op de volgende pagina of hoe je het ook doet verander je de LIMIT naar 11,20 of zo voor de volgende 10... zo doe ik het meestal
niet echt slim om ervan uit te gaan dat mensen de juiste getal in de url zetten he
??? heb je mijn script wel bekeken? er komen linken en klikken ze die aan dan krijg je in de url het juiste getal (de id) en als ze handmatig die id zouden veranderen, dan word als deze kleiner is als het minimum verhoogd en als hij groter is verlaagd naar het maximum.
<?php
include("functies.php");
$portfolio = navigatie("SELECT id FROM portfolio WHERE categorie = 'websites'", 10, 'id');
echo $portfolio['navigatie'];
en wil je de afbeelding van de huidige id laten zien, doe je gewoon een query uitvoeren met where id = $_GET['id'].
?>
<?php
include("functies.php");
$portfolio= navigatie("SELECT id FROM portfolio WHERE categorie = 'websites'",10,'id');