login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een upload systeem maken.

Offline Scythen - 20/01/2007 22:50
Avatar van ScythenPHP gevorderde Ik zou graag een muziek+plaatjes muziek maken, eigenlijk een uploader voor alles wat er te bedenken valt. Maar wat maakt nou een uploader speciaal? Ik bedoel, iedereen kan toch een upload script online te zetten? Wat moet je hebben om er uit te springen zeg maar... ?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/01/2007 23:07
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je praat over 1000GB's aan storage die je moet hebben. Verder heb je toegang nodig tot de php.ini omdat HTTP standaard op webservers geen uploads groter dan 2MB toelaat. Dan heb je dus ook al dedicated hosting nodig met jouw eigen servers. Daarnaast heb je dus enkele TB's nodig aan dataverkeer.

Het is niet zo simpel als dat je dus denkt. Het script is niet al te moeilijk maar het gaat om het managements deel.
Offline Scythen - 20/01/2007 23:19
Avatar van Scythen PHP gevorderde Oei, lol.. en dat gaat natuurlijk veel kosten? Neem ik aan..
Offline Chupskie - 21/01/2007 00:31
Avatar van Chupskie MySQL beginner Je kunt dit ook aanpassen via een htaccess.
De volgende code moet je dan in de .htaccess zetten:
  1. php_flag upload_max_filesize aantalbytes

En misschien kan het ook zo:
  1. <?php ini_set('upload_max_filesize','size'); ?>

Dit zet je dan gewoon boven aan, voor je upload script.

Succes
-Chupskie
Offline ikkedikke - 21/01/2007 13:40
Avatar van ikkedikke PHP expert ik gok erop dat upload_max_filesize een definitie is die per map ingesteld moet worden, en dus niet met ini_set veranderd kan worden.
Offline timo - 21/01/2007 13:43
Avatar van timo PHP ver gevorderde volgens mij wel hoor.. maar de beste manier om erachter te komen is en blijft altijd testen:P
Offline svm - 21/01/2007 15:26
Avatar van svm PHP ver gevorderde Zoals uit proximus' bericht te halen is, zul je een zeer dure hosting krijgen.
Daarom raad ik je aan, als je dit echt wilt gaan doen, een eigen webserver aan te schaffen (die je zelf in huis hebt staan).
Gewoon een oude PC met Apache en besturingssysteem lijkt me daarvoor genoeg.
Na een halfjaar heb je de (eventuele) kosten er dan zekers uit.
Offline Berten - 21/01/2007 15:50
Citaat:
Daarom raad ik je aan, als je dit echt wilt gaan doen, een eigen webserver aan te schaffen (die je zelf in huis hebt staan).

Als hij dit enkel wil doen voor persoonlijk gebruik is dat inderdaad ene oplossing.

Maar als het de bedoeling is dat anderen ook kunnen downloaden (bijv. een .mp3 shop), dan is er wel een probleem

==> Welke verbinding zou ie dan moeten aanleggen bij hem thuis?
je typisch kabel/adsl verbinding gaat niet snel genoeg
Offline ikkedikke - 21/01/2007 15:51 (laatste wijziging 21/01/2007 15:53)
Avatar van ikkedikke PHP expert Timo: de beste manier is de handleiding checken;-)
http://www.php.net/manual/nl/ini.php#ini.list
http://www.php....le-uploads
Berten: de gemiddelde provider heeft meestal ook een DSL verbinding oid, waarmee je dus wel je eigen server kan runnen. Hier hebben ze glasvezel liggen, dan is het helemaal geen probleem meer.
Offline Berten - 21/01/2007 16:26
Avatar van Berten PHP beginner Hier in belgie zou't niet gaan, met met 128 kbs 

Glasvezel zou idd gaan.
Offline webstab - 21/01/2007 17:29
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Je kan hem ook gewoon laten aansluiten bij een "bedrijf". Maar dan lopen de kosten natuurlijk weer op en zit je met het "probleem" dat je server soms ver van je huis staat.

Trouwens een DSL lijn is niet goed genoeg denk ik (toch niet in belgie). Je zit direct over je volume (in belgie is er nog volume jammer genoeg) en echt snel (voor een server) kan je dat moeilijk noemen als er veel tegelijk wordt gedaan.

Verder denk ik ook dat niet zo vanzelfsprekend is om een heel systeem te maken. Je moet er aardig wat kennis voor hebben.

Je kan het natuurlijk gewoon met een php-scriptje doen. Maar wil je het echt grootschalig (zoals rapidshare?) dan komt er wat meer bij te kijken (ook qua beveiliging).

Maar opzich wel haalbaar als je kennis genoeg hebt...
Offline svm - 21/01/2007 18:10
Avatar van svm PHP ver gevorderde Misschien wil je school je wel hosten.
Wij hebben zo onze eigen webservers op school .

@ webstab:
Het is bij hem niet de bedoeling dat anderen ook van de webserver gebruik maken, dus dat zal hem wel lukken.
Offline Stijn - 21/01/2007 21:32
Avatar van Stijn PHP expert Proximus zegt 100GB etc maar Scyten zegt niet voor welk publiek het is... Hoeveel mensen gaan het gebruiken en welke limieten zijn er? of wordt het zoiets als imagehack.us, box.net of die toestanden?

Bij zoiets moet je een eigen server hebben (beginnen met ééntje). Je moet auteursrechten controleren (muziek , films , ...) en je moet iets bieden dat speciaal is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s