login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost] include vraag

Offline pieefee - 20/01/2007 13:20 (laatste wijziging 20/01/2007 19:58)
Avatar van pieefeeNieuw lid Ik heb een pagina waarin rechts een menu staat met nieuwsonderwerpen die links worden getoond als men erop klikt. Dat werkt allemaal prima met SQL en include. Maar nu wil ik graag dat wanneer de pagina geopend wordt automatisch het laatste nieuwsbericht wordt getoond. Dat lukt met de SQL prima, maar ik krijg het met de include niet te zien. Ik heb de volgende code voor de include functie:

1. <?php
  2. if($_GET['pagina']==''. $row['id'] .'')
  3. {
  4. include('news-include.php');
  5. }
  6. else
  7. {
  8. include('news-show.php');
  9. }
  10. ?>

Kan iemand me vertellen wat ik fout doe?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sc0tTy - 20/01/2007 13:35
Avatar van Sc0tTy PHP interesse die pagina's echoén die wel wat ?
Offline pieefee - 20/01/2007 13:52 (laatste wijziging 20/01/2007 19:57)
Avatar van pieefee Nieuw lid ja dat werkt allemaal, heb ik gecontroleerd. Het enige probleem is echt dat de news-show.php niet wordt weergegeven in deze constructie.

Ik heb ondertussen het probleem zelf opgelost met logisch denkwerk:

de if-statement zal in dit geval altijd de waarde true geven, aangezien iets verderop in het script staat:
  1. <a href="news.php?id='. $row['id'] .'/">read</a>

dat betekent dat de pagina news-include.php dus altijd wordt ge-include. Ik heb daarom de pagina news-show.php verwijderd en aan de pagina news-include.php een if-else statement toegevoegd:

1. <?
  2. if ($_GET['id'] < 1)
  3. {
  4. $sql="SELECTid,datum,kop,lead,vervolgtekst FROM nieuws ORDER BY id LIMIT 1";
  5. }
  6. else
  7. {
  8. $sql="SELECT id,datum,kop,lead,vervolgtekst FROM nieuws WHERE id='" . $_GET['id'] . "'";
  9. }
  10. ?>

Misschien hebben anderen die tegen hetzelfde probleem lopen hier nog wat aan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s