login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Klaar met laden "simuleren"

Offline tomz - 19/01/2007 21:50
Avatar van tomzNieuw lid Ik heb een heel grote database. Ik voer hierin een query uit die vrij lang duurt en wat berekeningen op ieder record (3 minuten). Op de pagina om records op te halen staat iets als dit:

1. <script id="query"></script>
  2. <div id="resultaat"></div>
  3. <input type="button" onclick="document.getElementById('query').src='bestandmetqueryuitvoerenerin.js.php';" value='Doe de query!'>

En je raad het al, het bestand met de query heeft een uitput als deze:

1. document.getElementById('resultaat').innerHTML = 'iets';
  2. document.getElementById('resultaat').innerHTML .= 'nog meer';

Nou zit er tussen iedere javascriptactie een vrij lange tijd en nu moet het zo zijn dat de browser het javascript pas wil uitvoeren na volledig laden, maar ik wil dat hij direct dat javascript uitvoert, zodat je het resultaat ziet 'verschijnen'.

Het komt er dus op neer dat de browser moet denken dat het bestand is geladen. Zou een header met file lenght:0 een oplossing kunnen zijn, of ben ik gewoon hopeloos verkeerd bezig?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Threetimes - 19/01/2007 21:52
Avatar van Threetimes PHP beginner zet het een en ander in een (i)frame?
Offline tomz - 19/01/2007 21:56
Avatar van tomz Nieuw lid Iframes zijn dom. Voor mij is mijn doel niet om om het probleem heen te gaan, maar het op te lossen (voor zover dat kan).
Offline Threetimes - 19/01/2007 22:12
Avatar van Threetimes PHP beginner externe .js files die door php gegenereerd worden?
Offline tomz - 20/01/2007 08:53 (laatste wijziging 20/01/2007 08:55)
Avatar van tomz Nieuw lid Inderdaad, elders op de server draait een .php'tje dat de js file genereert.

Och, weet iemand nog een manier om het bestand te versnellen? Hij moet namelijk van een andere server 200 bestanden fopenen. Ik gebruik sinds kort curl daarvoor en het gaat iets sneller, maar ook niet veel. Nog andere opties?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.36s