login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Simpele RSS

Offline zwobbel - 18/01/2007 22:27
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Weet iemand een simpel scriptje waarmee ik mijn news bericht van de website zeer eenvoundig kan omzetten naar een xml bestand zodat ik deze als gevolg kan uitleze naar rss of hoe werkt dit in feite juist?

Het is de bedoeling dat de lede enzo de rss kunnen gebruiken.
Ze vragen hier achter en heb al eens gekeken in het script libary maar hier kan ik niets simpel vinden dat ik kan gebruiken.

Dus als iemand mij hierbij kan helpen dank je...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 18/01/2007 22:32

Crew algemeen
http://www.site...amp;id=856

:)
Offline zwobbel - 18/01/2007 22:38
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Probleem is die gebruikt fopen()
Onze server webhost wilt dit niet toelaten voor veiligheids maatregelen dus is er ook nog een alternatief?
Offline Berten - 19/01/2007 06:22
Avatar van Berten PHP beginner je kan een.php file maken die xml output ipv xhtml output geeft
  1. <?php
  2. echo '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>';
  3.  
  4. echo '<rss version="2.0">';
  5.  
  6. 'echo '<channel>';
  7. .......

als mensen dan met hun rss reader rss.php opvragen krijgen ze net ze goed de juiste info, al was het rss.xml
Offline zwobbel - 19/01/2007 13:49 (laatste wijziging 19/01/2007 14:45)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Hoe is een xml correct opgestelt?
Ik heb nu een parser gevonden en heb het volgende geparsed:

1. <rss version="2.0">
  2. <channel>
  3. <type>Nieuws</type>
  4. <row id="1"><titel>Anime updates</titel>
  5. <datum>1167960849</datum>
  6. <bericht>i am curently adding a lot of Anime i just did the folowing<br /><br /> * uploaded complete Gunslinger Girl<br /> * completed Black Lagoon<br /> * uploaded 4 episode Get Backers<br /><br />and i curently am uploading:<br /><br /> * Zegapain<br /> * Scryed<br /> * Soukou no Strain<br /> * Air Gear<br /> * Shakugan no Shana<br /> * Futakoi<br /> * Futakoi Alternative<br /><br />so expect al lot of updates and remember if you want something else leave a message on the forum.<br /><br /> Grtz Thunderstriker<br /></bericht>
  7. </row>
  8. <row id="2"><titel>More updates</titel>
  9. <datum>1168004999</datum>
  10. <bericht><p>i just added:</p><ul><li>Elfen Lied</li><li>Soukou no Strain</li><li>Air Gear <br /></li><li>Futakoi</li><li>Futakoi Alternative</li></ul><p>and still much more to come</p><p>i also want to follow some ongoing shows and keep them realy up to date but i cant do em all so i want your oppinion on what shows to folow.</p><p>&nbsp;Grtz Thunderstriker<br /></p></bericht>
  11. </row>
  12. <row id="3"><titel>Red Garden 12</titel>
  13. <datum>1168086489</datum>
  14. <bericht><p>gg fansubs just released episode 12 of Red garden and we got it alredy online</p><p>check it ou @ <a href="/index.php?p=media/episodes&ID=13" target="_self" title="Red Garden 12">Red Garden 12</a></p><p>Grtz Thunderstriker&nbsp;</p></bericht>
  15. </row>
  16. <row id="4"><titel>And some more anime</titel>
  17. <datum>1168090910</datum>
  18. <bericht><p>i just uploaded the folowing:</p><ul><li>Scryed <em>(complete)</em></li><li>Busou Renkin</li><li>Shakugan no Shana</li></ul><p>we are also adding a chatbox on our site this will be added today or at latest tomorow.</p><p>if you have some good suggestions pleas leave a message on our forum.</p>
  19. (EDIT: Chatbox Online [only for members])
  20. <br/>
  21. <p> Grtz Thunderstriker<br /></p></bericht>
  22. </row>
  23. <row id="5"><titel>Updates, updates, updates, .....</titel>
  24. <datum>1168134473</datum>
  25. <bericht>i just fully completed "Shakugan no Shana" and i just uploaded high quality x.264 release of "Sumomomo Momomo" with resolution of 1280x720.</br>
  26. this is an other show i will be trying to follow up.</br>
  27. @ the moment im working on D.Gray-man this also a show i will folow.</br></br>
  28.  
  29. Grtz Thunderstriker
  30. </bericht>
  31. </row>
  32. </channel>
  33. </rss>

Maar als ik nu aanroep via de bladwijzer van firefox krijg ik een bad load. Hoe stel ik dit nu correct op?
Offline rambo - 19/01/2007 14:53
Avatar van rambo HTML beginner Hier kun je precies zien wat de elementen zijn die je kunt gebruiken en hoé je die moet gebruiken: http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss/
Offline zwobbel - 19/01/2007 19:57
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ik heb eens gedaan zoals Berten zei de xml runnen in een php bestand.
Nu dit lukt met maar als je nu hiervan een Live bladwijzer van maakt in firefox geeft hij alleen maar de eerste berichten door en niet nieuwe nieuws berichten.
Of is dit normaal?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s