login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP] Problemen met schrijven van bestand. [OPGELOST]

Offline Godlord - 17/01/2007 16:02 (laatste wijziging 17/01/2007 19:42)
Avatar van GodlordPHP gevorderde Ik heb problemen met het schrijven van een bestand in PHP. Ik wil dus bv. een .html bestand of .php bestand laten schrijven door een PHP bestand maarja ik heb problemen met de tekst die in het bestand moet.

1. <?php
  2. echo '<p align="center">Installing...</p>';
  3. $script = '<html>\n<head>\n<script language="JavaScript">\n<!--\nfunction Alert(txt) {//v1.0\nalert(txt);\n}\n// -->\n</script>\n<title>Scrolling bar 1.0 by Godlord.</title>\n</head>\n<body>\n<?php\n$file = "config/url.txt";\nif (file_exists($file)) {\n$fh = fopen($file, 'r');\n$url = fread($fh, filesize($file));\nfclose($fh);\n}\n$file1 = "config/1.txt";\n$file2 = "config/2.txt";\n$file3 = "config/3.txt";\n$file4 = "config/4.txt";\n$file5 = "config/5.txt";\nif (isset($_POST['sendin'])) {\n$text = $_POST['input'];\n$text = htmlentities($text)."\n";\nif ($text == "") {\n?>\n<body onload="Alert('No text inserted please type text before sending it')">\n\n<?php\nheader('Refresh: 1; '.$url);\n}\nif (file_exist($file5)) {\nunlink($file5)\n}\nif (file_exist($file4)) {\nrename($file4,$file5)\n}\nif (file_exist($file3)) {\nrename($file3,$file4)\n}\nif (file_exist($file2)) {\nrename($file2,$file3)\n}\nif (file_exist($file1)) {\nrename($file1,$file2)\n}\n$fh = fopen($file1, 'w') or die("can't open file");\nfwrite($fh, $text);\nfclose($fh);\n?>\n<body onload="Alert('Message has been sended')">\n\n<?php\nheader('Refresh: 1; '.$url);\n} else {\n/* Fill in the scrollbar :P. */\nif (file_exists($file1)) {\n$fh = fopen($file1, 'r');\n$piecea = fread($fh, filesize($file1));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file2)) {\n$fh = fopen($file2, 'r');\n$pieceb = fread($fh, filesize($file2));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file3)) {\n$fh = fopen($file3, 'r');\n$piecec = fread($fh, filesize($file3));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file4)) {\n$fh = fopen($file4, 'r');\n$pieced = fread($fh, filesize($file4));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file5)) {\n$fh = fopen($file5, 'r');\n$piecee = fread($fh, filesize($file5));\nfclose($fh);\n}\n$marqueetext = ":".$peicea."::".$peiceb."::".$peicec."::".$peiced."::".$peicee.":"\n?>\n<p>\n<marquee direction="right" width="600" height="12">\n<?php echo $marqueetext; ?>\n</marquee>\n</p>\n<form name="form1" method="post" action="">\n<label>\n<input name="input" type="text" id="input" size="100" maxlength="2000">\n</label>\n<label>\n<input name="sendin" type="submit" id="sendin" value="Post">\nMax. 2000 Chars.\n</label>\n</form>\n</body>\n</html>\n<?php } ?>';
  4. $file = "index.php";
  5. $fh = fopen($file, 'w') or die("can't open file");
  6. fwrite($fh, $script);
  7. fclose($fh);
  8. echo '<p align="center">Installing Complete...</p>';
  9. ?>

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet veranderen zodat ie een .php bestand kan schrijven. Alvast bedankt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline riekele - 17/01/2007 16:06
Avatar van riekele PHP beginner kijk is naar de kleurtjes, dan kan je zelf achterhalen wat de fout is
Offline Godlord - 17/01/2007 16:10 (laatste wijziging 17/01/2007 16:14)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ik heb al gekeken naar de kleurtjes maar dat hoort zo in dit script  die opgeslagen moet worden in index.php maar ik heb geen idee hoe ik die dingen kan fixen en als ik dus " toevoeg of dat geen effect heeft op mijn bestand.

*edit*: Ik denk tot ik heb gefixt nouja ff testen...
  1. <?php
  2. echo '<p align="center">Installing contents...</p>';
  3. $script = '<html>\n<head>\n<script language="JavaScript">\n<!--\nfunction Alert(txt) {//v1.0\nalert(txt);\n}\n// -->\n</script>\n<title>Scrolling bar 1.0 by Godlord.</title>\n</head>\n<body>\n<?php\n$file = "config/url.txt";\nif (file_exists($file)) {\n$fh = fopen($file, ''r'');\n$url = fread($fh, filesize($file));\nfclose($fh);\n}\n$file1 = "config/1.txt";\n$file2 = "config/2.txt";\n$file3 = "config/3.txt";\n$file4 = "config/4.txt";\n$file5 = "config/5.txt";\nif (isset($_POST[''sendin''])) {\n$text = $_POST[''input''];\n$text = htmlentities($text)."\n";\nif ($text == "") {\n?>\n<body onload="Alert(''No text inserted please type text before sending it'')">\n\n<?php\nheader(''Refresh: 1; ''.$url);\n}\nif (file_exist($file5)) {\nunlink($file5)\n}\nif (file_exist($file4)) {\nrename($file4,$file5)\n}\nif (file_exist($file3)) {\nrename($file3,$file4)\n}\nif (file_exist($file2)) {\nrename($file2,$file3)\n}\nif (file_exist($file1)) {\nrename($file1,$file2)\n}\n$fh = fopen($file1, ''w'') or die("can''t open file");\nfwrite($fh, $text);\nfclose($fh);\n?>\n<body onload="Alert(''Message has been sended'')">\n\n<?php\nheader(''Refresh: 1; ''.$url);\n} else {\n/* Fill in the scrollbar :P. */\nif (file_exists($file1)) {\n$fh = fopen($file1, ''r'');\n$piecea = fread($fh, filesize($file1));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file2)) {\n$fh = fopen($file2, ''r'');\n$pieceb = fread($fh, filesize($file2));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file3)) {\n$fh = fopen($file3, ''r'');\n$piecec = fread($fh, filesize($file3));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file4)) {\n$fh = fopen($file4, ''r'');\n$pieced = fread($fh, filesize($file4));\nfclose($fh);\n}\nif (file_exists($file5)) {\n$fh = fopen($file5, ''r'');\n$piecee = fread($fh, filesize($file5));\nfclose($fh);\n}\n$marqueetext = ":".$peicea."::".$peiceb."::".$peicec."::".$peiced."::".$peicee.":"\n?>\n<p>\n<marquee direction="right" width="600" height="12">\n<?php echo $marqueetext; ?>\n</marquee>\n</p>\n<form name="form1" method="post" action="">\n<label>\n<input name="input" type="text" id="input" size="100" maxlength="2000">\n</label>\n<label>\n<input name="sendin" type="submit" id="sendin" value="Post">\nMax. 2000 Chars.\n</label>\n</form>\n</body>\n</html>\n<?php } ?>';
  4. $file = "index.php";
  5. $fh = fopen($file, 'w') or die("can't open file");
  6. fwrite($fh, $script);
  7. fclose($fh);
  8. ?>

Niet hier maar op mijn website... 
Offline Berten - 17/01/2007 16:29 (laatste wijziging 17/01/2007 18:27)
Avatar van Berten PHP beginner Werkut nu?

btw: als je doet:
  1. verwijderd

Ben nu ff naar huis, zal seffes verder werken

Citaat:
Rens edit:
Lappen code horen hier niet thuis, die horen op www.plaatscode.be.
En er word hier AN gesproken, en geen vlaams/dialect...
regels
Offline Thomas - 17/01/2007 16:29
Avatar van Thomas Moderator Gebruik output buffering, of kijk eens naar dit script.
Offline Godlord - 17/01/2007 17:21 (laatste wijziging 17/01/2007 18:26)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Dit is wat ik nu heb:
  1. verwijderd

Werkt nie... 'r' bv. bij fopen of als ik ''r'' gebruik dat werkt dan ook niet... 

En van ouput buffering begrijp ik niet veel.  

EDIT: Wacht eens ' kan ik vervangen door \' en " door \" in de strings ff uitproberen ik zal zeggen of dat werkt  .

EDIT2: het werkt alleen een probleem met deze code:
  1. $url = substr($url,"1", int(strlen($url) - strlen("install.php")));

Offline Berten - 17/01/2007 18:16
Avatar van Berten PHP beginner rond die 1 moeten al zeker geen ""

1. $url = substr($url,1, int(strlen($url) - strlen("install.php")));

Offline Kr4nKz1n - 17/01/2007 18:30
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend strlen("install.php") ? dat is dus altijd 11.
Offline Godlord - 17/01/2007 19:08 (laatste wijziging 17/01/2007 19:42)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ja ik had geen zin om te tellen  maarja even nakijken of het nu wel helemaal werkt...

EDIT: Het werkt bedankt voor de hulp  .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.243s