Ik wil een webserver opzetten, ik wil dat eigenlijk doen met Windows en Apache. Maar ik heb gehoord dat Linux er ook wat van kan.
Ik wil een webserver opzetten die: php, mysql, phpmyadmin, enz. heeft. Wat is dan het beste, Linux of Windows???
Ik vind Linux ook veel gemakkelijker voor een webserver. Apache en PHP draaien veel beter op Linux (Apache 2.2 draait op Linux, maar op Windows doet ie het niet).
Linux is leuk, maar de vraag is of jij überhaupt met een linux distro kan werken, ga eerst maar eens opzoeken wat Linux nou precies inhoudt. Als ik jou was zou ik gewoon een kant en klaar pakket downloaden en installeren voor Windows.
Als eerste kreeg ik ooit Knoppix, dat moest draaien van een cdtje. Dat vond ik echt prachtig, dus na een paar jaar een mailtje gestuurd naar degene waarvan ik hem kreeg en toen kreeg ik van hem Mandrake Linux. Daar heb ik een paar jaar mee gewerkt totdat mijn vriendje vroeg of hij de c.d ook mocht. Heb ik aan hem uitgeleend en toen ging de c.d kapot en mijn p.c crashte.
Dus ik kan wel met linux overweg, maar ik heb geen Linux meer.