PHP expert |
|
Ik heb 2 switches, switch($_GET['pagina']), waar de pagina's in staat zoals nieuws/verslagen/teams etc.. en een switch $_GET['act'] met de acties zoals toevoegen/verwijderen/keuren etc..
Maar nu heb ik ook een functie die kijkt of de pagina in de database staat en de actie ook en zoniet moet er een error komen. Had dat nu bij de default: gezet maar doet niet helemaal en hoe kan ik mijn functie aan een case toevoegen
Dit is de 2 switches:
<?php
switch($_GET['pagina'])
{
//Toevoegen/wijzigen/verwijderen/keuren/bekijken van nieuws
case 'nieuws':
switch($_GET['act'])
{
//toevoegen van nieuws
case 'toevoegen':
break;
//wijzigen van nieuws
case 'wijzigen':
break;
//verwijderen van nieuws
case 'verwijderen':
break;
//keuren van nieuws
case 'keuren':
break;
//bekijken van nieuws
case 'bekijken':
break;
//Access denied voor 1 van de opties van nieuws
default:
?>
<div class='fout'>Geen toegang</div>
<div class='tekst'>
Om deze pagina te bekijken moet u ingelogd zijn of u heeft niet de juiste rechten om deze pagina te bekijken.<br /><br />
Ga naar de <a href='<?= $config['url'] ?>/login/inloggen'>login pagina</a> als u een account heeft of
ga naar de <a href='<?= $config['url'] ?>/login/registreren'>registreer pagina</a> om een account aan te maken.
</div>
<br /><hr /><br />
<?php
}
break;
?>
<?php switch($_GET['pagina']) { //Toevoegen/wijzigen/verwijderen/keuren/bekijken van nieuws case 'nieuws': switch($_GET['act']) { //toevoegen van nieuws case 'toevoegen': break; //wijzigen van nieuws case 'wijzigen': break; //verwijderen van nieuws case 'verwijderen': break; //keuren van nieuws case 'keuren': break; //bekijken van nieuws case 'bekijken': break; //Access denied voor 1 van de opties van nieuws default: ?> <div class='fout'>Geen toegang</div> <div class='tekst'> Om deze pagina te bekijken moet u ingelogd zijn of u heeft niet de juiste rechten om deze pagina te bekijken.<br /><br /> Ga naar de <a href='<?= $config['url'] ?>/login/inloggen'>login pagina</a> als u een account heeft of ga naar de <a href='<?= $config['url'] ?>/login/registreren'>registreer pagina</a> om een account aan te maken. </div> <br /><hr /><br /> <?php } break; ?>
en dit is de functie
<?php
//userid, de pagina, de actie, db class (don't ask :p)
rechten($_COOKIE['id'], 'verslagen', 'verwijderen', $db)
?>
<?php //userid, de pagina, de actie, db class (don't ask :p) rechten($_COOKIE['id'], 'verslagen', 'verwijderen', $db) ?>
en dan als het true oplevert heeft de persoon toegang en anders niet. Dus hoe kan ik dat bij mijn case neerzetten?
met een if statement weet ik het wel
<?php
//voorbeeld voro de duidelijkheid
if(isset($_GET['act']) && $_GET['act'] == 'verwijderen' && (rechten($_COOKIE['id'], 'verslagen', 'verwijderen', $db) == TRUE))
?>
<?php //voorbeeld voro de duidelijkheid if(isset($_GET['act']) && $_GET['act'] == 'verwijderen' && (rechten ($_COOKIE['id'], 'verslagen', 'verwijderen', $db) == TRUE)) ?>
Heeft iemand enig idee?
|